رییس مرکزملی بهبود فضای کسب وکار: تورم مقررات مانع بزرگ بهبود کسب وکار است

«علی فیروزی» جمعه شب در گفت و گوی تلویزیونی افزود: ما در زمینه کسب و کار تورم مقرراتی داریم و هرچه این رویه محدود شود، مردم بدون مراجعه به دستگاه های اجرایی می توانند در رونق کسب وکار خود اقدامات مناسبی را انجام دهند.

وی به تقلب در رتبه بندی شاخص های کسب و کار کشورهای جهان توسط چهار کشور امارات، عربستان، چین و جمهوری آذربایجان اشاره کرد و توضیح داد که تقلب این چهار کشور توسط بانک جهانی رسما اعلام شده که این چهار کشور در ارائه شاخص های کسب و کار خود برای رتبه بندی تقلب کرده اند.

رییس مرکز ملی پایش و بهبود فضای کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی ادامه داد که با توجه به این تقلب به نظر می رسد پس از دوسال شاخص رتبه بندی فضای کسب و کار کشورهای جهان توسط بانک جهانی اعلام شود.

دبیر کل اتاق اصناف ایران نیز گفت: تعدد قوانین و بخشنامه های زیاد  در مسیر رونق کسب و کار مشکلات زیادی را به وجود می آورد.

«محمد باقر مجتبایی» بر ایجاد پنجره واحد برای صدور مجوزهای کسب و کار تاکید کرد و ادامه داد: افزایش مقررات و صدور بخشنامه های غیرضروری، فرآیند تولید را نیز مختل می کند.

دبیر کل اتاق اصناف ایران  توضیح داد که تولید و توزیع مکمل یکدیگر هستند و نباید اجازه بدیم که بین تولید و توزیع کالا در کشور اختلال ایجاد شود.

مجتبایی یادآورشد: زنجیره کالایی که تولید می شود با توزیع آن توسط صنوف مختلف تکمیل می شود و هرچه ضوابط و مقررات فضای کسب وکار آسان کند، زمینه های بهبود و رونق کسب و کار در کشور بیش از پیش تقویت می شود.

به گزارش ایرنا، پیشتر حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری در جلسه هیات دولت، با تاکید بر اهمیت کسب و کار و رونق تولید و تجارت، از همه دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های اقتصادی خواست به منظور رونق کسب و کار، اشتغال و جهش تولید، برنامه ریزی کنند.

همچنین در یکصد و هشتاد و دومین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی، رییس جمهوری بر اولویت تدوین لایحه بودجه بر اساس واقعیت های اقتصادی و در عین حال تداوم برنامه های توسعه کشور، رشد و رونق تولید و ایجاد گشایش در معیشت مردم و اقشار کم برخوردار تاکید کرد.

روحانی تصریح کرد: مقاومت ملت ایران در بیش از دو سال و نیم جنگ اقتصادی بی سابقه با دشمنان قسم خورده به ثمر نشسته است و زمینه های بهبود در شرایط اقتصادی مردم فراهم شده است و با وجود لطمات و صدمات سختی که به اقتصاد کشور وارد شد، دولت با حمایت و همکاری مردم اجازه نداد تحریم کنندگان به اهداف شوم خود برسند.

به عقیده رییس جمهوری ، شاید راه اندازی یک کسب و کار، زیاد سخت نباشد، اما به سود رساندن یک کسب و کار و تدوام سود آن، حتما نیازمند مهارت ها و مقررات تسهیل کننده هستند.

رییس جمهوری ادامه داد که بازارهای کسب و کار، این روزها به شدت رقابتی شده است و یک کسب و کار موفق برای آنکه از رقیبان خود جا نماند، باید از آخرین تحولات کسب و کارش آگاه باشد و خود را به انواع ایده برای رونق کسب و کار، مجهز کند.

روحانی یادآورشد که استفاده از تکنولوژی در رونق کسب وکار و تجارت در کشور اهمیت زیادی دارد و کسب و کار اینترنتی با بهره گیری از مزایای دنیای تکنولوژی، شاید بیش از آن که یک ایده برای رونق کسب و کار موفق باشد، یک الزام برای کسب موفقیت های اقتصادی است.

رییس جمهوری افزود که کسب و کارهای متفاوت با استفاه تکنولوژی در فضای مجازی به افراد کمک  می کند تا کسب و کار محدود به محله، شهر و یا استان محل زندگی آنها نباشد، بلکه افراد با رونق کسب و کار به راحتی می توانند حوزه فعالیت خود را به سطح کشور و یا حتی جهان ارتقا دهند.

حتما ببینید

افزایش ۱۲.۵ درصدی حمل و نقل جاده ای

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد حمداللهی با اشاره …