آخرین خبرها

سازمان نظام مهندسی معدن از تمام توان مهندسی کشور استفاده کند

مراسم تودیع و معارفه رئیس سابق و جدید سازمان نظام مهندسی معدن به میزبانی اتاق ایران برگزار و در آن بر استفاده از تمام توان مهندسی کشور تاکید شد.

روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران و به نقل از اتاق ایران انلاین:

اتاق ایران میزبان مراسم تودیع و معارفه رئیس سابق و جدید سازمان نظام مهندسی معدن بود. در این نشست رضا بستامی، با حضور معاون معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت و نایب‌رئیس اتاق ایران، مسئولیت ریاست این سازمان را به عهده گرفت.

درابتدای جلسه تقی نبئی، رئیس سابق سازمان نظام مهندسی معدن ایران با اشاره به ۲ سال و چند ماهی که مسئولیت ریاست سازمان را به عهده داشت، گزارشی از عملکرد خود در این مدت ارائه داد.

 بر اساس اظهارات او با وجود محدودیت‌های ناشی از کرونا سعی شد وظایف سازمان دنبال شود و روند توسعه سازمان با توجه به ایجاد سامانه‌ای جدید، برگزاری دوره‌های آموزشی، تقویت حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان، چابک‌سازی، طراحی سازوکارهایی برای استقلال مالی، انعقاد چندین تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی علی‌رغم وجود محدودیت‌های کرونایی، انعقاد تفاهم‌نامه‌های ملی با ارگان‌های مختلف و غیره صورت گیرد.

او همچنین از اصلاح برخی دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های داخلی سازمان با هدف تقویت و گسترش راندمان خبر داد.

در ادامه رضا محتشمی‌پور، معاون معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تلاش‌ها برای تسهیل امور در حوزه معدنی کشور، درگیری‌ها و مشکلات جاری را عامل از دست رفتن زمان برای حرکت‌های توسعه‌ای دانست و اظهار امیدواری کرد: در دوره جدید با همکاری و تعامل بیشتر بین همه ارکان معدنی فعال، شاهد تقویت این بخش باشیم.

او نگاه به بازارهای اطراف از جمله افغانستان در بخش معدن را ضروری خواند و تصریح کرد: شاید متناسب با وضعیت داخلی کشور و شرایط حاکم بر دیگر کشورها، فعالیت‌های بین‌المللی سخت باشد؛ اما با تعامل و همکاری می‌توانیم قدم‌های خوبی برداریم. نظام مهندسی معدن گنجیه‌ای از ظرفیت‌هاست و باید از این گنجینه فکری بهترین بهره را ببریم.

این مقام مسئول استفاده از ظرفیت‌های موجود را ناکافی توصیف کرد و افزود: برای پیشرفت باید از تجربیات و دانش فنی به صورت هم‌زمان و یکپارچه استفاده کنیم. بنابراین سازمان نظام مهندسی معدن باید تلاش کند از کلیه توان مهندسی موجود در سراسر کشور بهره ببرد چراکه هرکدام نقطه اثر مثبتی هستند و باید همه را پای کار آورد.

محتشمی‌پور تصریح کرد: خواسته اصلی از سازمان نظام مهندسی این است که توان مهندسی کل کشور مورد استفاده قرار گیرد. مسائل و مشکلات عمده‌ای وجود دارد و باید برای آنها راه‌حل ارائه دهیم. این مهم تنها با همفکری و همکاری به نتیجه می‌رسد.

حتما ببینید

افزایش ۱۲.۵ درصدی حمل و نقل جاده ای

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد حمداللهی با اشاره …

دیدگاهتان را بنویسید