سامانه تأیید منشا ارز مجدداً فعال شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سید روح الله لطیفی اظهار داشت: ساعتی پیش با پیگیری‌های صورت گرفته توسط گمرک، بانک مرکزی تبادل اطلاعات با گمرک را از سر گرفت و مشکل تأیید منشأ ارز اظهارنامه‌های گمرکی و یا تأیید سامانه‌ای ارز در زمان ترخیص کالا برطرف شد و صاحبان کالا می‌توانند به اظهار کالا بپردازند.

لطیفی افزود: با پیگیری گمرک، و هماهنگی سازمان بازرسی کل کشور، شورای اجرایی فناوری اطلاعات، وزارت صمت و بانک مرکزی و جلسات مجزای امروز گمرک با بانک مرکزی و وزارت صمت، سامانه قبلی تأیید منشأ ارز، تبادل اطلاعاتش را با گمرک از سر گرفت و مجدداً فعال شد.

لطیفی تاکید کرد: این سامانه از سال ۱۳۹۰ فعال بوده و تأیید منشأ ارز واردات کالاها از این طریق از سوی بانک مرکزی در دو مرحله اظهار کالا و ترخیص صورت می‌گرفت که برای جایگزینی، تغییر سرویس و یا فرایند جدید حتماً می‌بایست دیتاهای لازم بانک مرکزی در اختیار گمرک قرار گیرد.

وی افزود: گمرک اصراری بر دریافت مستقیم دیتا به روش گذشته از بانک مرکزی در آینده ندارد اما معتقد است که برای تغییر رویه و دریافت اطلاعات از سامانه جامع تجارت می‌بایست مانند همه دنیا، سرویس جدید تبادل دیتا همزمان با سرویس قدیم فعال شود و صحت سنجی و پایداری دیتا نیز بررسی شود و سپس سرویس قبلی کنار گذاشته شود تا اینگونه صاحبان کالا و گمرک دچار مشکل نشوند و وظایف گمرک هم دچار خدشه نشود.

حتما ببینید

گمرک اصلی ترین سازمان ارائه دهنده خدمات در مرزها است

رئیس کل گمرک ایران: معاون وزیر و رئیس کل گمرک ایران ؛گمرک را اصلی ترین …