سرمایه گذاری بخش خصوصی برای رشد تولید ضروری است

به گزارش خبرنگار مهر، علی رسولیان صبح سه شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم اظهار داشت: با توجه به بهره برداری از پروژه‌های مختلف جدید صنعتی در استان‌های مختلف، باید اعلام کرد که بخش صنعت در حال رشد است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان داشت: یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های مهم دولت حمایت و تقویت تولید داخل است، چرا که معتقدیم بدون تولید اشتغال و به دنبال آن بهبود معیشت جامعه مهیا نمی‌شود.

رسولیان تاکید کرد: تولیدی موفق است که با محوریت بخش خصوصی صورت گیرد و رویکرد وزارت صمت نیز به این امر معطوف شده است.

وی با بیان اینکه در بخش تسهیلات دارای مشکلاتی هستیم ابراز داشت: یکی از مشکلات در مسیر تقویت بخش تولید، موضوع تسهیلات است و البته بانک‌ها نیز نباید تمام بار تسهیلات کشور را به دوش بکشند.

برای رشد تولید نیازمند سرمایه‌گذاری‌هایی از سوی بخش خصوصی هستیم

وی اظهار داشت: در راستای رشد تولید نیازمند سرمایه‌گذاری‌هایی از سوی بخش خصوصی هستیم و هم اکنون سهم صنایع خرد نسبت به نقش ۴۳ درصدی اشتغال در کشور اندک است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: یکی دیگر از موانع بر سر راه رونق تولید، موضوع قانون کار سختگیرانه است که باید برای آن چاره اندیشید.

رسولیان همچنین بیان داشت: برای فراهم آوردن زیرساخت‌ها در حوزه صنعت، نیازمند سرمایه و تأمین مالی هستیم از سویی شرکت‌های صنعتی محل درآمدی آنان از واگذاری زمین است با این شرایط در سال اخیر زیرساخت خوبی در بخش آماده سازی زیرساخت حوزه صنعت فراهم شده و استان قم در زمینه زیرساخت‌ها شرایط خوبی دارد و از بهترین استان‌های است.

ضرورت رعایت اصول ایمنی در واحدهای صنعتی و تولیدی قم

وی ادامه داد: یکی از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی موضوع تأمین برق پایدار است و وزارت صمت برای از میان برداشتن این مشکلات عزم خود را به کار خواهد گرفت.

رسولیان بر توجه لازم به موضوع رعایت اصول ایمنی در واحدهای صنعتی و تولیدی تاکید کرد و ابراز داشت: متأسفانه در استان قم در سال‌های اخیر شاهد آتش سوزی‌هایی در بخش صنعت و تولید قم بودیم که این موضوع مورد دغدغه وزارت صمت است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: استان قم می‌بایست قطب حمایت‌های دانش بنیان در صنعت و تولید باشد و در این راستا وزارت صمت نیز مشوق‌های خوبی را در نظر خواهد گرفت.

حتما ببینید

افزایش ۱۲.۵ درصدی حمل و نقل جاده ای

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد حمداللهی با اشاره …