سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در نشست کارگروه مدیریت بحران عنوان کرد: کاهش متوسط سالانه ۱۰ درصدی آمار حوادث شغلی در بیش از ۷۰ درصد واحدهای تولیدی شهرک‌ها و نواحی صنعتی

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از کاهش متوسط سالانه ۱۰ درصدی آمار حوادث شغلی و افزایش روزهای بدون حادثه از ۲ به ۳ روز در نتیجه ممیزی HSEE در بیش از ۷۰ درصد واحدهای تولیدی به بهره برداری رسیده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور خبر داد.

به گزارش شاتا، اصغر مصاحب روز شنبه با بیان این مطلب در نشست شورای هماهنگی کارگروه‌های مدیریت بحران شرکت‌های استانی تابعه اظهار داشت: فعالیت‌های این سازمان در راستای تمرکز واحدهای تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و امکان ارائه مطلوب‌تر خدمات در تمامی حوزه‌های HSEE با رعایت الزامات زیست محیطی، اصل پیشگیری در وقوع حوادث و همچنین کنترل از مبداء و کاهش آلاینده‌ها به منظور دستیابی به توسعه پایدار انجام می‌شود.

وی از تجزیه و تحلیل حوادث شغلی و ترویج درس آموزی از حوادث، ارزیابی ریسک واحدهای کوچک و متوسط در راستای کاهش هزینه‌های آن‌ها و ارائه نتایج در قالب مشاوره به منظور پیشگیری از حوادث، ممیزی HSEE، آموزش‌های علمی و کاربردی گسترده، تجهیز و توسعه ناوگان خدمات ایمنی و آتش نشانی و شبکه شیرهای آتش نشانی به‌عنوان اهم فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه ایمنی و بهداشت شغلی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی تحت پوشش سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نام برد.

عضو هیأت مدیره و سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: هم اکنون به‌طور متوسط سالانه شاهد کاهش ۱۰ درصد از آمار حوادث شغلی بوده‌ایم که این موضوع منجر به افزایش تعداد روزهای بدون حادثه از ۲ به ۳ روز شده است.

مصاحب اضافه کرد: بیش از ۷۰ درصد واحدهای صنعتی به بهره برداری رسیده مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز ممیزی HSEE شده و نقاط تأثیرگذار در راستای کاهش آمار حوادث به آن‌ها مشاوره داده شده است.

وی ادامه داد: سالانه بیش از ۱۲۰ هزار و ۷۲۹ نفر ساعت دوره‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف HSEE در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی برگزار و سعی شده که هر سال میزان آموزش‌ها با رشد خوبی همراه باشد.

عضو هیأت مدیره و سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان کرد: تعداد خودروهای عملیاتی امداد و نجات و اطفاء حریق در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز در ۹ ماهه سال جاری به ۲۹۸ خودرو در ۲۶۶ ایستگاه رسیده، به‌طوری که هم اکنون ۷۹ درصد از واحدهای تولیدی مستقر و ۸۴ درصد از اشتغال موجود تحت پوشش خدمات آتش نشانی هستند.

مصاحب همچنین اعلام کرد: تعداد ۵۰ درمانگاه و مرکز طب کار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ایجاد و تجهیز شده که خدمات طب کار و درمانی عمومی را به واحدهای تولیدی مستقر ارائه می‌دهند.

وی در پایان از کارگروه‌های مدیریت بحران شرکت شهرک‌‌های صنعتی سراسر کشور خواست ضمن هماهنگی با دستگاه‌های خدمات اضطراری و مدیریت بحران استان‌ها و هم افزایی با شرکت‌های خدماتی شهرک‌ها و نواحی صنعتی تابعه، در ارتقاء تجهیزات ایمنی، کاهش آمار حوادث شغلی و افزایش تعداد روزهای بدون حادثه در سطح واحدهای تولیدی مستقر اهتمام نمایند.

حتما ببینید

افزایش ۱۲.۵ درصدی حمل و نقل جاده ای

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد حمداللهی با اشاره …