سومین نشست صادرات ایده آل با موضوع تجارت ایران و ارمنستان برگزار شد

در این نشست که توسط شرکت آرک برگزار گردید تجار و بازرگانان ارمنستان با تولید کنندگان و صادرکنندگان ایرانی به تبدل نظر پرداختند. اولین سخنران این نشست کریمیان دبیر همایش بود که با اشاره به روند مثبت و رو به رشد روابط ایران و ارمنستان بویژه در عرصه اقتصادی گفت: سال گذشته با وجود اپیدمی […]

در این نشست که توسط شرکت آرک برگزار گردید تجار و بازرگانان ارمنستان با تولید کنندگان و صادرکنندگان ایرانی به تبدل نظر پرداختند.

اولین سخنران این نشست کریمیان دبیر همایش بود که با اشاره به روند مثبت و رو به رشد روابط ایران و ارمنستان بویژه در عرصه اقتصادی گفت: سال گذشته با وجود اپیدمی کویید ۱۹ و مشکلات ایران به لحاظ تحریم های ظالمانه ما با رشد ۲.۵ درصدی در تجارت ایران و ارمنستان مواجه هستیم. وی افزود:ظرفیت های همکاری دو کشور بسیار گسترده  است و ما به ارمنستان به عنوان دروازه ورود به اورآسیا و کشورهای مشترالمنافع نگاه می دانیم و تجار ارمنستانی این قابلیت را دارند تا بستر پیوند اقتصادی در منطقه را فراهم نمایند.

آرمان خالقی عضو هیئت رئیسه خانه صنعت و معدن ایران دیگر سخنرانم این نشست بود که به بررسی توانمندی ها کشور ارمنستان در ایجاد ارتباط بین ایران و کشورهای منطقه پرداخت و حضور چندین میلیون ارمنی در سراسر جهانی که پیوند عاطفی با سرزمین اصلی خود دارند را فرصتی برای همکارهای اقتصادی گسترده ترا با دنیا از طریق ارمنستان دانس.

همچنین یکتا عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه نیز در سخنانی به اهمیت ارمنستان در توسعه روابط اقتصادی با منطقه اروسیا تاکید نمود و ارمنستان را کشوری ایده آل برای فعالیت اقتصادی دانست و ابراز امیدواری کرد که با تداونم این نشست ها و همکاری بیشتر شاهد شکوفایی اقتصادی دو کشور باشیم.

تجار و فعالین اقتصادی ارمنستان ضمن گفتگوی دوجانبه با طرف های ایرانی از  تعدای از واحدهای تولیدی و صنعتی ایران بازدید می کنند. یادرآور می شود. حجم مبادلات تجاری دو کشور در سال گذشته را حدود ۴۰۰ میلیون دلار اعلام شد که با برنامه ریزی لازم می توان سطح همکاری های دو کشور را ارتقاء بخشید. قیر نفت، روغن صنعتی، روغن سویا و اکسیدها را از جمله اقلام صادراتی ایران به ارمنستان است و گوسفند زنده، قراضه و ضایعات آلومینیوم و قراضه و ضایعات چدن، بیشترین کالاهای وارداتی ایران از این کشور هستند.

حتما ببینید

افزایش ۱۲.۵ درصدی حمل و نقل جاده ای

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد حمداللهی با اشاره …

دیدگاهتان را بنویسید