شرایط سرمایه‌گذاری در اقلیم کردستان برای تجار ایرانی فراهم است

به گزارش خبرنگار مهر، یاسین رحیم فرج صبح امروز در نشست فعالان اقتصادی استان کرمانشاه با هیئت تجاری سلیمانیه عراق که در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: ما بر اساس تغییرات و تحولاتی که پیش می آید با تشکیل کمیته های مشترکی به دنبال پیشبرد روابط دوکشور هستیم.

وی گفت: اعمال تحریم هایی که آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران وضع کرده می تواند بر اقتصاد و بحث تجاری ما هم تاثیر بگذارد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی سلیمانیه عراق با بیان اینکه ما یک سازمان اقتصادی هستیم، یادآور شد: ما نمی توانیم پایبند برخی مسائل سیاسی باشیم و صرفا به موضوعات اقتصادی خود می پردازیم.

وی بیان کرد: در این راستا استان کرمانشاه دارای روابط تجاری عمیقی با تیم تجاری کردستان است و نقش ویژه ای در تحکیم روابط دو کشور دارد.

رحیم فرج ادامه داد: ما به توافقاتی که پیش از این با اتاق بازرگانی استان کرمانشاه داشتیم پاییند خواهیم بود و امروز آمدیم تا برای افزایش این روابط برنامه ریزی کنیم.

وی به مسائل و مشکلات مرز پرویز خان اشاره کرد و بیان داشت: یکسری مشکلات در بخش ایران این مرز وجود دارد که جزئیات آنرا در جلسه ای که طی امروز با استاندار خواهیم داشت مطرح خواهیم کرد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی سلیمانیه عراق از امنیت اقلیم کردستان خبر داد وگفت: این استان زمانی هم که داعش در عراق حضور داشت هیچ آسیبی ندید.

وی اظهار داشت: در حال حاضر گفتگوهایی میان اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق با هدف رفع مشکلات میان آنها در جریان است و انتظار داریم به دنبال آن وضعیت جدید اقتصادی در اقلیم حاکم شود و ما بتوانیم شرایط بهتری در آینده شاهد باشیم.

رحیم فرج با بیان اینکه از حضور تولید کنندگان و سرمایه گذاران ایرانی استقبال می کنیم، بیان داشت: در چند سال گذشته برنامه ریزی خوبی با هدف حضور سرمایه گذاران در اقلیم انجام شد اما از این وضعیت تجار و سرمایه گذارن ایرانی به خوبی از قوانین تسهیل حضورشان استفاده نکردند و این موقعیت را به کشورهای دیگر دادند.

وی تصریح کرد: این در حال بود که ما انتظار داشتیم با این شرایطی که فراهم کرده بودیم حضور ایرانی ها را پررنگ تر شاهد باشیم و اکنون نیز همین موقعیت فراهم است که  ایرانی‌ها ما بتوانند در اقلیم سرمایه گذاری داشته باشند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی سلیمانیه عراق تصریح کرد: قانون سرمایه گذاری در اقلیم کردستان دارای تفاوتهای زیادی با قانون سرمایه گذاری حکومت فدرال عراق است و سرمایه‌گذاران می توانند از موقعیتی که در اقلیم کردستان است بیشتر استفاده ببرند.

وی بیان داشت: داوطلبانی که می خواهند در اقلیم کردستان سرمایه‌گذاری کنند می توانند به اتاق بازرگانی سلیمانیه بیایند و یقین داشته باشند که از طرف اتاق نیز حمایت خواهند شد.

رحیم فرج به تلاش‌های رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه جهت برپایی نمایشگاه اختصاصی در سلیمانیه اشاره کرد و گفت: ایشان درسخنانش خواستار تخفیف ویژه برای شرکت های مشارکت کننده در نمایشگاه با توجه به شرایط اقتصادی و افزایش دلار شدند.

حتما ببینید

استعفای دسته جمعی در اتاق بازرگانی زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، ۵ عضو از ۱۵ عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی …