آخرین خبرها

صادرات ایران به اقلیم کردستان عراق به ۲۸ درصد رسید

رئیس کل گمرک ایران:

🔹رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: با اقداماتی که صورت گرفته، سهم اقلیم کردستان از صادرات ایران به عراق از ۲۲ درصد به بیش از ۲۸ درصد رسیده است.

کد خبر:
۱۱۰۱۴۰۲۹۴

زمان انتشار:
۱۱ خرداد ۱۴۰۲ – ۱۲:۲۸ بعد از ظهر

۲ بازدید

محمد رضوانی فر صبح امروز در نخستین نشست استانداران هم مرز جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق در ارومیه، افزود: سال گذشته سهم مرزهای اقلیم کردستان از صادرات ایران به عراق، ۲۲ درصد بود که با اقداماتی چون تسهیل تجارت مرزی، این رقم افزایش محسوسی داشته است.

وی ۲۴ ساعته کردن فعالیت‌های مرزی به ویژه در مرز تمرچین و تسهیلات ارائه شده در مرز را از جمله اقدامات مؤثر برای افزایش صادرات به منطقه اقلیم کردستان عراق معرفی کرده و ادامه داد: متوسط ارزش کالاهای صادراتی ایران به اقلیم کردستان عراق، از متوسط ارزش صادراتی کشور بالاتر بوده است.

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران همچنین با بیان اینکه عراق با سهم ۱۹ درصدی و ۱۰ میلیارد دلاری مقصد دوم صادراتی کشورمان است، گفت: سهم اقلیم کردستان عراق نیز از مقاصد صادراتی ایران، به پنج درصد می‌رسد که رقم قابل توجهی است.

رضوانی فر در پایان میزان تجارت ایران با کشورهای مختلف در سال گذشته را ۱۱۳ میلیارد دلار اعلام کرده و یادآور شد: این رقم ۱۱ درصد نسبت به سال پیش از آن افزایش یافته است.

نوشته شده توسط:
akhbar

حتما ببینید

گمرک اصلی ترین سازمان ارائه دهنده خدمات در مرزها است

رئیس کل گمرک ایران: معاون وزیر و رئیس کل گمرک ایران ؛گمرک را اصلی ترین …