صادرات به عراق با ۳۰ درصد افزایش به ۳.۵ میلیارد دلار رسید

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از عمده مقاصد صادراتی ایران طی سال‌های اخیر، کشور عراق بوده است؛ به گونه ای که میزان صادرات به این کشور به نحوی بوده که در لیست ۱۰۰ کشور عمده مقصد صادراتی ایران، همواره نامش در رده های بالای لیست قرار داشته است.

بررسی تازه‌ترین آمار گمرک از تجارت خارجی ایران نشان می دهد طی پنج ماه نخست سال جاری نیز، عراق پس از کشورهای چین و امارات با دریافت ۶ میلیون و ۳۶۲هزار تن کالا به ارزش ۳ میلیارد و ۴۱۷ میلیون دلار در رده سوم بازارهای هدف صادراتی ایران بوده است. در عین حال، صادرات کالا به عراق ۱۳.۷۴ درصد از وزن کل و ۱۷.۶۹ درصد از ارزش کل صادرات ایران در این مدت را شامل می شود که از این حیث عراق رتبه سوم را از میان ۱۰۰ کشور عمده مقصد صادرات ایران دارا بوده است.

آمار نشان می‌دهد در مدت مشابه سال گذشته، ۵ میلیون و ۴۲۹ هزار تن کالا به ارزش ۲ میلیارد و ۶۴۲ میلیون دلار از ایران به عراق صادر شده بود که از نظر وزنی ۱۱.۳۸ و از نظر ارزشی ۱۵.۵۵ درصد از کل صادرات ایران در آن مدت را شامل می شد.

به این ترتیب صادرات به عراق در پنج ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی ۱۷.۲۰ درصد و از لحاظ ارزش ۲۹.۳۵ درصد افزایش یافته است.

حتما ببینید

فصل الخطاب مدیریت در تجارت خارجی کشور باید گمرک باشد 

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز: رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و …