صادرات خراسان شمالی ۲۵ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی شجاعی صبح امروز در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان که در محل سالن جلسات استانداری خراسان شمالی برگزار شد با اشاره به وضعیت سرمایه‌گذاری در استان اظهار کرد: مهم‌ترین ضعف استان، عدم حضور سرمایه‌گذار به‌اندازه کافی است.

استاندار خراسان شمالی افزایش سرمایه‌گذاران به میزان ۴ یا ۵ برابری در استان را لازم دانست و ادامه داد: این افزایش سرمایه‌گذاران مشکلات را در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی را حل می‌کند.

وی با انتقاد نسبت به عملکرد مدیران در قبال سرمایه‌گذاران افزود: سنگینی مدیران برای پیگیری کار سرمایه‌گذاران قابل‌پذیرش نیست زیرا نباید سرمایه‌گذار در استان معطل شود بلکه باید به دنبال سرمایه‌گذاران بدویم تا مشکلش را حل کنیم.

شجاعی وجود سرمایه‌گذار را عامل رونق بخش‌های مختلف در استان دانست و تصریح کرد: ما در استان به سرمایه‌گذار نیازمندیم زیرا این فرد می‌تواند به استان‌های بزرگ‌تر بروند اما باید کاری کنیم تا در این استان بمانند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی خواستار افزایش سرعت و کیفیت در امور ادارات برای کمک به سرمایه‌گذاران شد و بیان داشت: نگاه مدیران باید عوض شود و به خاطر مردم این کار را انجام دهید.

وی با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی صادرات از گمرکات استان در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷، افزود: با تکمیل زنجیره‌های تولید و جلوگیری از خام فروشی می‌توانیم میزان صادرات را افزایش دهیم.

شجاعی در انتها خواستار تصویب سند توسعه صادرات خارجی استان در شورای برنامه‌ریزی استان شد و گفت: ارتباط با سفرای کشورهای هدف اعلام‌شده در این سند باید آغاز شود و اقدامات لازم تجارتی انجام شود.

حتما ببینید

گمرک اصلی ترین سازمان ارائه دهنده خدمات در مرزها است

رئیس کل گمرک ایران: معاون وزیر و رئیس کل گمرک ایران ؛گمرک را اصلی ترین …