صادرات زعفران چمدانی

آموزش صادرات زعفران چمدانی

 

مجموعه کالاهایی که مسافرین از کشورهای دیگر و از طریق مبادی قانونی و گمرکی بدون پرداخت مالیات و تشریفات مجاز به ورود آنها می باشند کالای مسافری گفته می شود. هر مسافر طبق قانون امور گمرکی مجاز به واردات کالا بدون پرداخت حقوق ورودی گمرک تا میزان ۸۰ دلار می باشد. (قانون معافیت حقوق ورودی گمرکی کالا). 

این قانون دارای تبصره هایی می باشد که تشخیص آن با مامورین گمرک بوده و گاها این میزان قابل افزایش هم خواهد بود. مثلا چنانچه به تشخیص مامورین گمرک کالایی جهت مصارف شخصی وارد شده و جنبه تجاری ندارد این افزایش حاصل می گردد. تجارت چمدانی جزو مصارف شخصی نمی شود مگر در شرایط خاص که به آن اشاره گردید. صادرات زعفران در شرایط مسافری یا صادرات چمدانی زعفران به کشور های دیگر در راستای سود صادرات زعفران و ارز آوری شامل قوانین صادرات چمدانی زعفران می باشد و باید مراحل قانونی اخذ مجوزها جهت صادرات زعفران صورت پذیرد و قطعا مستلزم آشنایی و اشراف شما با روش اخذ مجوزهای لازم برای صادرات  و آمار صادرات زعفران به کشورهای مختلف می باشد.

صادرات چمدانی( تجارت چمدانی) شیوه بسیار مرسوم در تمام دنیاست. معمولا بین تجار و مرزنشینان کشورهایی که با یکدیگر مرز مشترک دارند رایج بوده است. حجم کم این نوع تجارت باعث شده تا دولت ها، سیاست های سختگیرانه برای این دسته از تجارت پیشگان لحاظ ننموده بلکه در راستای اشتغال، ساماندهی و افزایش در آمد صادرات زعفران از صاحبان این مشاغل حمایت نمایند و گاها حداقل سرمایه برای صادرات زعفران را تحت تسهیلات بانکی به آنها ارائه می نمایند. چنانچه حجم این نوع صادرات از میزان قانونی خود افزایش یابد قاچاق صادرات یا قاچاق زعفران صورت گرفته و طبق قانون صادرات و واردات افرادی که منجر به این فعل شده چتر باز محسوب و دولت  با آن ها طبق قانونی بر خورد خواهد کرد.

در قوانین صادرات چمدانی بر اساس ماده ۱۳۶ آئین نامه اجرائی قانون امور گمرکی هر شخص مسافر و دارای گذرنامه مجاز به حمل ۱۰۰ گرم زعفران بدون نیاز به داشتن کارت بازرگانی یا مجوز صادرات می باشد.

طبق تبصره الف از ماده ۱۳۶ آئین نامه اجرائی قانون امور گمرکی مبنی بر ممنوعیت صادرات زعفران، کلیه مسافران اماکن زیارتی مجاز به خروج زعفران از کشور نمی باشند.

قابل ذکر است در راستای سیاست ارزآوری، مسافرین و توریست های خارجی در صورت فروش ارز خود به سیستم بانکی کشور، می توانند به همان میزان کالای صادراتی با خود از کشور خارج نمایند.

 

به قلم دکتر رحیم محترم

 

مطالب مشابه:

————————————————————

کالای مسافری چیست؟

————————————————————

اینستاگرام آموزش صادرات و واردات  ویدئوهای بیشتر ببینید.  واتساپ آموزش صادرات و واردات۰۹۰۳۱۱۴۲۹۳۸

 

محصول پیشنهادی با این مطلب:

دوره آموزش صادرات 

حتما ببینید

پروموشن در بازاریابی بین الملل

   ترفیع یا پروموشن Sales Promotion در بازاریابی بین الملل به فعالیت‌هایی اشاره دارد که منجر …