صادرات ماسک، از ۲۱ بهمن ممنوع اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گمرک ایران، سیدروح اله لطیفی در خصوص زمان ممنوعیت ماسک‌های تنفسی، اظهار داشت: بر اساس ماده پنج صورتجلسه شماره ۷۷ مورخ بیستم بهمن ماه  مبنی بر جلوگیری از اپیدمی بیماری‌های تنفسی و نیاز کشور به ماسک‌های پزشکی تنفسی، صادرات ماسک‌های تنفسی تا اطلاع ثانوی ممنوع شد. 

سخنگوی گمرک ایران گفت: بر همین اساس گمرک ایران نیز در اجرای این صورتجلسه و با نامه دریافتی از دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت، موضوع ممنوعیت صدور انواع ماسک‌های پزشکی و تنفسی را در تاریخ ۲۱ بهمن‌ماه به کلیه گمرکات اجرایی در نامه شماره ۱۵۰۴۴۰۷/۹۸ ابلاغ کرد.

لطیفی در خصوص ممنوعیت صادرات مواداولیه تولید ماسک‌های پزشکی نیز اعلام کرد: با شیوع  بیماری کرونا و با تصمیم کارگروه تنظیم بازار، در بند۱-۱۶ صورتجلسه شماره ۷۹ این کارگروه، صادرات مواد اولیه تولید ماسک‌های پزشکی نیز از هفتم اسفندماه طی نامه‌ای از سوی دفتر صادرات گمرک ایران، به گمرکات اجرایی ممنوع اعلام شد.

وی افزود: در همین راستا چندین اظهارنامه صادراتی که قبلا برای صادرات این کالا اقدام شده بود، قبل از خروج ماسک ها و مواد اولیه تولید ماسک باطل شد و کالاها برای توزیع و تولید به داخل بازگشت داده شد.

سخنگوی گمرک ایران تاکید کرد : گمرک از ابتدا با توجه به شرایط خاص کشورتمام اقدامات لازم را برای ممانعت از صادرات ماسک های پزشکی در دستور کار خود قرارداد.

حتما ببینید

گمرک اصلی ترین سازمان ارائه دهنده خدمات در مرزها است

رئیس کل گمرک ایران: معاون وزیر و رئیس کل گمرک ایران ؛گمرک را اصلی ترین …