صنعت خودروسازی پیشرفتی نداشته/ در حوزه اشتغال به بن‌بست رسیده‌ایم

به گزارش خبرنگار مهر، حسین سلاح ورزی صبح پنجشنبه در نخستین جشنواره بهره‌وری لرستان گفت: حمایت از تولید و کالای ایرانی در ارتباط مستقیم با بهره‌وری و رقابت‌پذیری است.

وی افزود: در پی برگزاری نخستین همایش ارتباط صنعت و دانشگاه در سال گذشته بر آن شدیم که در حوزه بهره‌وری وارد شویم و در این راستا مرکز توسعه رقابت‌پذیری در استان ایجاد شد.

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اهداف ایجاد این مرکز برگزاری جشنواره رقابت‌پذیری در استان بود تا از این طریق به مقایسه میزان بهره‌وری در واحدهای تولیدی استان بپردازیم.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران با اشاره به اینکه در حوزه اقتصاد و تولید مشکلاتی از قبیل عدم شفافیت و عدم عرضه صحیح اطلاعات وجود دارد، گفت: نبود اطلاعات شفاف مانع رتبه‌بندی صحیح در بخش‌های اقتصادی و به‌ویژه بخش خصوصی شده است.

سلاح ورزی اضافه کرد: به همین علت همواره مشکلات زیادی در اجرای طرح‌ها و حتی اسناد بالادستی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در ۴۰ سال گذشته در حوزه بهره‌وری شاهد اتفاقات خاصی نبوده‌ایم و حتی در زمینهٔ هایی مثل اشتغال به بن‌بست رسیده‌ایم.

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران با اشاره به اینکه در صنعت خودروسازی حتی ذره‌ای پیشرفت نداشته‌ایم زیرا بهره‌وری را در این حوزه افزایش نداده‌ایم.

سلاح ورزی افزود: مشکل اصلی ما در این حوزه این است که دو مسیر را در این صنعت و صنایع مشابه طراحی کرده‌ایم یعنی همواره یا به دنبال ممنوعیت و محدودیت در واردات بوده‌ایم یا به دنبال اجبار در مصرف توسط مصرف‌کننده داخلی بوده‌ایم.

وی ادامه داد: برای ایجاد بهره‌وری و پیشرفت در اشتغال و تولید باید از شرایط گلخانه‌ای خارج شویم و زمینه‌های رقابت‌پذیری و رتبه‌بندی در حوزه بهره‌وری را افزایش بدهیم.

حتما ببینید

بال های بخش خصوصی را باز کنید

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان گفت: امروز بخش خصوصی باید طعم آزادسازی …