ضرورت ارتقای گمرک بناب به اداره

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی نیلی ظهر امروز در نشست بررسی موانع و راهکارهای ارتقای گمرک شهرستان بناب که با حضور مسئولین این شهرستان و ناظر گمرکات استان آذربایجان شرقی برگزار شد، با بیان اینکه تشکیلات گمرک دنبال تصدی گری نیست؛ گفت: تأکید گمرک این است زیرساخت‌هایی که سایر دستگاه‌ها و بخش خصوصی دارند، در قالب توسعه گمرک مورد استفاده قرار گیرند.

وی افزود: با میزان حجم عملیات و صادراتی که از گمرک شهرستان بناب صورت گرفته است، قطعاً نمی‌شود این مجموعه را با یک یا دو نفر اداره کرد. لذا ارتقای گمرک بناب به اداره باید مرحله به مرحله انجام شود.

تصویب چارت سازمانی گمرک بناب ضروری است

این گزارش می‌افزاید، فرماندار بناب نیز در این نشست با اشاره به حجم بالای صادرات از گمرک بناب در یک ماه گذشته سال جاری گفت: در ۱۰ ماهه سال ۱۳۹۹ مقدار ۲۱۷ هزار تن از طریق گمرک بناب صادرات داشتیم که این میزان صادرات ۲۵ هزار میلیارد ریال ارزش داشت که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ریالی ۱۵۰ درصد و از لحاظ وزنی ۴۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

شهریار فتحی تصریح کرد: قطعاً این حجم صادرات از صادرات گمرک برخی استان‌های کشور بیشتر بوده و نمی‌شود با دو نفر این مجموعه را اداره کرد.

وی با تأکید بر ضرورت ارتقای گمرک بناب به اداره خواستار تصویب و ابلاغ چارت جدید سازمانی و جذب نیروهای کارشناس و حراست به گمرک بناب شد.

حتما ببینید

گمرک اصلی ترین سازمان ارائه دهنده خدمات در مرزها است

رئیس کل گمرک ایران: معاون وزیر و رئیس کل گمرک ایران ؛گمرک را اصلی ترین …