عدم ارتباط صنعت و دانشگاه نتیجه ای جز بیکاری ندارد

به گزارش خبرنگار مهر،‌ عبدالوهاب سهل آبادی بعداز ظهر  چهارشنبه در همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه به میزبانی اصفهان اظهار داشت: سالهاست که به دنبال ارتباط دانشگاه با صنعت هستیم که البته این حلقه اتصال به وجود نیامده است و بیکاری حاصل این عدم ارتباط است.

وی با گلایه از اینکه چرا باید جوانان نخبه به خارج از کشور رفته و ایده های خود را مطرح کنند، بیان داشت: بر اساس آمار، درصد بسیار بالایی از جوانان دانش آموخته کشور هنوز بیکار هستند.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه با وجودی که ۴۰ سال از انقلاب می گذرد اما هنوز ارتباط بین دانشگاه و صنعت شکل نگرفته است، تصریح کرد:  باید دید که صنعتگر و دانشگاه کدام وظایف خود را انجام ندادند که وضع امروز وجود دارد، چقدر هر دو طرف تفاهم نامه نوشتند اماشرایط هنوز به گونه ای است که فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد برای آبدارچی شدن در آزمون استخدامی شرکت می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز تکلیفی که برای واحدهای صنعتی بریدند این است که هر یک پنج نفر را بر سر کار ببرند واین در حالی است که در این جنگ اقتصادی همزمان ۱۵ استاندار را از سر کار برکنار کردند، اضافه کرد:  می گویند که تولیدکنندگان در ارتباط با وضع بد اقتصادی سخن نگویند بلکه هرکدام دست چند نفر دیگر را هم بگیریم و بر سر کار ببریم.

حتما ببینید

اتاق ارومیه و اتاق بازرگانی شرقیه شمالی عمان، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه، گفت: با امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق …