عضو هیئت مدیره خانه صنعت،معدن و تجارت ایران:شکنندگی اقتصاد کشور با بی تدبیری دولت

“محمد رسول سماکچی” عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در گفتگو با خبرنگار ۸دی، با اشاره به بی تدبیری عملکرد هیات دولت، وزرا و مسئولین در بروز مشکلات اقتصادی کشور اظهار کرد: مدریت بی تدبیر این مجموعه باعث بروز مشکلات و شکننده شدن اقتصاد در سطح ملی و استانی شده است.

لایحه بودجه ۱۴۰۰ کشتی اقتصاد را به گِل می نشاند
سماکچی از لایحه بودجه پیشنهادی دولت بعنوان اهرم فشار برای دولت آتی یاد کرد و افزود: لایحه بودجه ۱۴۰۰نمونه ای از بی تدبیری دولت است، اگر این لایحه به همین صورت تصویب شود دولت وقت برای ۳ماه نخست سال ۱۴۰۰ به هر نحوی که میتواند بودجه را هزینه میکند و پس از آن با این لایحه بودجه عملا کشتی اقتصاد مملکت به گِل می نشیند.

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران ادامه داد: بدهی های بیش از اندازه دولت فعلی برای دولت آینده فشاری دیگر بر اقتصاد ایران است که باعث آسیب به مردم میشود.

دولت آینده با بدهکاری های دولت روحانی پیشاپیش ورشکست است
وی با تأکید بر اینکه دولت تدبیر و امید با عملکرد خود دولت آینده را پیشاپیش ورشکست کرده است ادامه داد: دولت امسال به پیمانکاران هیچ پولی پرداخت نکرده و تعداد زیادی اوراق بهادار بین آنها توزیع کرده است، این پیمانکاران سال آینده سر موعد مقرر اوراق هایشان را به بانک میبرند و اصل و سود پول خود را می خواهند و دولت آینده مجبور به پرداخت بدهی دولت وقت می شود.

ضعف عملکرد مسئولین اجرایی در بخش های تولیدی و صنعت
عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به ضعف عملکرد مسئولین اجرایی بویژه در بخش تولیدات و صنعت گفت: شهرک های صنعتی درخاست سرمایه گذار کردند و ما این کار را انجام دادیم در صورتیکه آنها اصلا فروشنده نیستند و در واقع ملک بازی راه انداختند.

وی تصریح کرد: طی بررسی که شخصا انجام دادم برای چند واحد در یکی از شرکت های قدیمی استان سرمایه گذار پیدا کردم، اما صاحبان این املاک با سرمایه گذار همکاری نکردند به این علت که آنها زمین در آنجا خریدند دورش دیوار کشیدند و از آنجا بعنوان انباری استفاده میکنند و منتظرند تا در آینده قیمت زمین افزایش پیدا کند و بعد بفروشند.

جنایت نابخشودنی مدیران در حق صنعت گیلان
سماکچی با اشاره به قدرت گیلان در صنعت نساجی گفت: گیلان در گذشته جزء استان های صنعتی بویژه در صنعت نساجی بود اما جنایات مسئولین اجرایی و نظارتی باعث شد که کارخانه پوشش و ایران پوپلین با ۳۵۰۰نیرو به خاک سیاه بشیند.

بیش از نیمی از کارخانجات گیلان تعطیل یا توسط بانک ها قفل شده اند
عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران ادامه داد: استان گیلان دارای بیش از صد کارخانه بزرگ و کوچک است که توسط بانک ها قفل شدند، در شهر صنعتی رشت نیز بیش از پنجاه درصد کارخانجات یا تعطیلند یا نیمه تعطیل بطوریکه تنها ۲۰درصد تولید دارند در صورتیکه با وجود همین کارخانجات چندصدنفر در گیلان مشغول به کار می شوند‌.

وی با تاکید بر اینکه استان گیلان به لحاظ صنعتی و تولیداتی دارای زیر ساخت های بسیار خوبی است افزود: متاسفانه بیش از صد واحد از کارخانجات توسط بانک ها توقیف شدند، اگر از همین تعداد ظرفیت کارخانه استفاده کنیم و ماشین آلات جدید تهییه کنیم تا ۲۰سال آینده نیاز به تاسیس کارخانه جدیدی نداریم.

حتما ببینید

افزایش ۱۲.۵ درصدی حمل و نقل جاده ای

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد حمداللهی با اشاره …