فعالیت مرکز رتبه‌بندی اتاق بازرگانی ایران متوقف شد

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در نامه‌ای به رئیس سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد: فعالیت مرکز ملی رتبه بندی اتاق را فعلا متوقف اعلام می‌نماید.

در نامه شافعی به درویشیان آمده است: ضمن احترام به نظرات کلیه مراجع نظارتی، و علی الخصوص سازمان بازرسی کل کشور، فعالیت این مرکز را فعلا متوقف اعلام می‌کنم.

شافعی پیش از این در نامه‌نگاری با شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، در پاسخ به انتقادات این سازمان در مورد مرکز ملی رتبه‌بندی اتاق بازرگانی ایران اعلام کرده بود: غلامحسین شافعی در این نامه اعلام کرده است که از نظر مواد قانونی ذکر شده، مرکز ملی رتبه‌بندی اتاق ایران، یک مرکز رتبه‌بندی شرکتی (Corporate rating) است و اطلاق عنوان درجه‌بندی (ranking) به آن برخلاف نیست قانون‌گذار بوده که در صورت لزوم، استعلام از معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی می‌تواند این ابهام را برطرف کند.

خبرگزاری مهر پیش از آن در گزارشی، اعلام کرده بود که دستگاههای نظارتی به پرونده مرکز ملی رتبه بندی ورود کرده‌اند. در این گزارش اعلام شده بود که سازمان بازرسی کل کشور با ارسال نامه‌ای به وزیر امور اقتصادی و دارایی، فعالیت مرکز ملی رتبه‌بندی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن ایران را غیرقانونی اعلام کرد و خواستار توقف فعالیت‌های آن شد.

حتما ببینید

اتاق ارومیه و اتاق بازرگانی شرقیه شمالی عمان، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه، گفت: با امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق …