قرار دادهای نمایندگی و توزیع و مسائل مرتبط به آن

نمونه قرارداد بین المللی فروش کالا

 

شرکتها و موسسات بعد از تاسیس و شناخته شدن اقدام به جذب نمایندگی در مناطق مختلف می کنند. بطور معمول نمایندگی وظیفه شناسایی و انجام خدمات یا توزیع کالای شرکت مرجع را با شرایط معین بر عهده دارد.

اولین مرحله برای اخذ نمایندگی عقد قرارداد می باشد. اغلب قراردادهای نمایندگی شکل ثابتی ندارند و در خیلی از موارد با توجه به شرایط متقاضی تنظیم می شوند.

از آنجایی که شخصیت نماینده حامل اعتبار و آبروی شرکت مرجع می باشد بنابراین اغلب شرکت ها در اعطاء نمایندگی بسیار دقیق و سختگیرانه عمل می کنند.

قراردادهای نمایندگی علاوه بر مشخصات کامل هویتی و جغرافیایی متقاضی و شرکت مرجع شامل تعهدات و الزاماتی هستند که به دو طرف قرارداد مربوط می شود. در واقع شرکت مرجع وظیفه ارائه خدمات و فروش کالای خود را با شرایط مشخص به نماینده دارد. که این شرایط عبارتند از:

– مهلت مقرر

– نوع کالا و یا خدمات

– محدوده چغرافیایی مجاز برای فعالیت

– میزان هزینه های مجاز برای دریافت حداقل و حداکثر حق الزحمه

– قیمت مشخص برای ارائه کالا و خدمات

– و …

مطالب مشابه: 

————————————————————

نحوه تنظیم قرار دادهای بین المللی

————————————————————

نوین تجارت محترم  ویدئوهای بیشتر ببینید.  ۰۹۰۳۱۱۴۲۹۳۸

 

محصول مشابه با این مطلب:

دوره آموزش قرار دادهای بازرگانی بین المللبسته قرار دادهای خرید و فروش بازرگانی بین الملل

 

حتما ببینید

نکات اساسی در تنظیم یک قرارداد بین المللی

قراردادهای اقتصادی بین المللی معمولا سه جنبه فنی، بازرگانی و حقوقی دارند که هر سه …