لزوم ارتقا و تسهیل سطح روابط تجاری ایران و عراق

به گزارش خبرنگار مهر، حسین سلاح ورزی امروز سه شنبه در همایش توانمندی‌های صادراتی لرستان در سخنانی با بیان اینکه در سال‌های گذشته با مجموع فعالیت‌های دولت و بخش خصوصی تلاش شده که مشکلات موجود در بین تجارت ایران و عراق شناسایی شود، اظهار داشت: علیرغم اینکه عراق طی سال‌های گذشته از بزرگ‌ترین شرکای تجاری ایران بوده اما حجم تجارت و مبادلات تجاری با این کشور مطلوب نبوده است.

وی با بیان اینکه الان عراق بعد از چین دومین کشور تجاری در ارتباط با ایران است، گفت: در این راستا تلاش می‌شود که سطح روابط تجاری و اقتصادی ایران با عراق مانند روابط سیاسی، قومی، فرهنگی و دینی که مطلوب است، توسعه پیدا کند.

رئیس اتاق بازرگانی لرستان با اشاره موضوع مبادلات بانکی و اختلاف بین تجار به دلیل فقدان اعتبارات اسنادی و ال سی، عنوان کرد: امیدواریم با برنامه ریزی لازم سطح تعاملات اقتصادی و تجاری بین عراق و ایران تسهیل و افزایش یابد.

سلاح ورزی در ادامه با اشاره حضور تجار استانی کشور عراق در استان لرستان، عنوان کرد: امیدواریم این حضور منجر به معرفی ظرفیت‌های لرستان، کمک به شناسایی دقیق‌تر و بزرگ‌تر این ظرفیت‌های استان شود.

حتما ببینید

استعفای دسته جمعی در اتاق بازرگانی زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، ۵ عضو از ۱۵ عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی …