لزوم تدوین نقشه راه برای توسعه روابط اقتصادی میان جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق

ناظر گمرکات آذربایجان غربی:

ناظر حوزه نظارت گمرکات استان آذربایجان‌غربی در نشست مشترک استانداران آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه و همچنین استانداران اقلیم کردستان با فعالان اقتصادی آذربایجان غربی که در محل اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد بر لزوم برنامه ریزی برای توسعه همکاری اقتصادی و تجاری ایران و اقلیم کردستان عراق تاکید کرد.

کد خبر:
۱۱۰۱۴۰۲۹۵

زمان انتشار:
۱۲ خرداد ۱۴۰۲ – ۲۰:۴۷ بعد از ظهر

۲۷ بازدید

به گزارش روابط عمومی حوزه نظارت گمرکات استان،خالد جنگجودر نشست استاندار آذربایجان‌غربی با استانداران اربیل، سلیمانیه، دهوک و حلبچه اقلیم کردستان عراق، اظهار کرد: پتانسیل‌های اقتصادی، گردشگری، ورزشی، فرهنگی و مالی دو طرف حقیقتا بر کسی پوشیده نیست و به اشتراگ‌گذاری این ظرفیت‌ها، توانایی‌ها رو دو چندان می‌کند.

جنگجو با تاکید بر لزوم دو برابر شدن مراودات دو طرف در مرز تمرچین، افزود: تحقق این موضوع، زیرساخت گمرک دو طرف را می‌طلبد چون گمرکات ما گنجایش تردد بیش از ۳۰۰ کامیون را ندارند.

در ادامه  نشست مشترک استانداران آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه و همچنین استانداران اقلیم کردستان با فعالان اقتصادی آذربایجان غربی فعالان اقتصادی آذربایجان غربی با اشاره به موانع موجود در صادرات کالا و تکنولوزی و همچنین برشمردن مشکلات خود در مبادلات تجاری دو طرف بر توسعه روابط و انتقال تجربیات تاکید کردند.

گسترش روابط تجاری و تسهیل در واردات و صادرات کالا و همچنین افزایش مبادلات تجاری، گسترش بازارچه‌های مرزی و تعمیق روابط مختلف از جمله اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ورزشی از اهداف برگزاری این اجلاس است.

 

نوشته شده توسط:
akhbar

حتما ببینید

گمرک اصلی ترین سازمان ارائه دهنده خدمات در مرزها است

رئیس کل گمرک ایران: معاون وزیر و رئیس کل گمرک ایران ؛گمرک را اصلی ترین …