محدودیت ضمانتنامه بانکی در گمرک بوشهر رفع شد/ تسهیل در ترخیص کالا

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز قره بیگی صبح یکشنبه در نشست با مدیرکل سازمان بازرسی استان بوشهر اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه‌های گمرکات استان بوشهر حمایت از بخش تولید است و در این راستا برنامه‌های مهمی داریم.

وی با تقدیر از حمایت و تعامل اداره کل بازرسی استان با گمرک بوشهر خاطرنشان کرد: در راستای رفع موانع تولید و واحدهای تولیدی استان شاهد همکاری و همراهی خوبی بین دو مجموعه هستیم.

مدیرکل گمرک بوشهر از تلاش ویژه برای تسهیل در روند ترخیص کالاهای اساسی و خطوط تولیدی خبر داد و بیان کرد: گمرک در راستای حمایت از تولید و شرکت‌های تولیدی به ارائه تسهیلات ۱۸ گانه جهت حمایت از فعالان اقتصادی اقدام کرده است.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای تسهیل و تسریع در ترخیص کالاها و جبران کمبود نقدینگی بخش تولید، افزود: محدودیت سقف پذیرش مبلغ ضمانت‌نامه بانکی در گمرک بوشهر رفع شد

قره‌بیگی اضافه کرد: کاهش سقف قابل پذیرش مبلغ ضمانت‌نامه های بانکی در سال جاری حسب درخواست فعالان اقتصادی و بر اساس پیشنهاد ستاد نظارت گمرکات استان بوشهر و باپذیرش گمرک ایران عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه جهت حمایت از بخش تولید، مجوز دو انبار اختصاصی در سال گذشته در استان صادر گردیده است، گفت: در همین راستا یک شرکت تولیدی بخش خصوصی که در سطح ملی فعالیت دارد درخواست انبار تخصصی نموده است که پیگیر اعطای مجوزهای لازم به این شرکت هستیم.

قره بیگی به موانع ترخیص کالا در گمرک بوشهر اشاره کرد، گفت: عدم سفارش، کد رهگیری بانک و ویراش ثبت سفارش، تغییرات گروه‌های کالایی و استنباط تعرفه‌های جدید در روند کارشناسی از مشکلات اصلی دپو و متروکه شدن کالا در گمرک بوشهر می‌باشد.

حتما ببینید

گمرک اصلی ترین سازمان ارائه دهنده خدمات در مرزها است

رئیس کل گمرک ایران: معاون وزیر و رئیس کل گمرک ایران ؛گمرک را اصلی ترین …