مشکلات اقتصادی ناشی از سوء مدیریت را بر گردن دشمن نیندازیم

به گزارش خبرنگار مهر، حسین سلاحورزی ظهر امروز چهارشنبه در مراسم تجلیل از صادر کنندگان نمونه لرستان با تاکید بر ضرورت حمایت عملی از واحدهای تولیدی اظهار داشت: تراز تجاری کشور مثبت نیست.

وی با تاکید بر اینکه تلاش دشمنان ایجاد فشارهای اقتصادی بر کشور است، گفت: تراز تجاری کشور منفی است و نمی توان ساده انگارانه از برخی مشکلات موجود در این حوزه گذشت.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه واقعیت این بوده که ۴۰ سال است تحت تحریم هستیم و امسال سال خاصی از نظر تحریم نیست، گفت: دشمنان با این وجود نتوانسته مشکل و خللی در اداره کشور ایجاد کنند.

سلاح ورزی بیان داشت: تحریم ها اثر گذار بوده اما نباید مشکلات ناشی از سوء مدیریت در کشور را به گردن دشمن خارجی بیندازیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر در مقطعی اعلام نمی کردیم که هرکسی واردات انجام داده ما به التفاوت بدهد این مشکلات حوزه اقتصاد را نداشتیم و این امر را من ناشی از بی تدبیری می دانم، گفت: بخش خصوصی متهم به این بوده که فقط غر می زند و راهکار نمی دهد، اما اگر موضوع ابلاغ شرط داوری بانک ها در قالب مرکز داوری اتاق بازرگانی تصویب شود بسیاری از مشکلات واحدها حل می شود.

رئیس اتاق بازرگانی خرم آباد با تاکید بر اینکه مشکل واحدهای اقتصادی استان بدهی انباشته شده به بانک ها است، گفت: اگر بند «و»  تبصره ۱۶ اجرا می شد ۹۰ درصد مشکلات واحدها در این زمینه حل می شد.

سلاح ورزی بیان داشت: همچنین مشکل بازار یکی دیگر از مشکلات واحدهای استان بوده که اگر دستگاه ها مکلف می شدند محصولات واحدهای اقتصادی لرستان را بخرند خیلی از مشکلات واحدها رفع می شد.

وی با تاکید بر اینکه با حرف های کلی مسائل و مشکلات حل نمی شود، گفت: اگر از مرحله شعار و جلسات بی حاصل عبور نکنیم وضعیت واحدهای استان بدتر و بدتر خواهد شد.

حتما ببینید

اتاق ارومیه و اتاق بازرگانی شرقیه شمالی عمان، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه، گفت: با امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق …