مشکل صدور مجوز برای حفاری شبکه گاز صنوف آلاینده بیرجند برطرف شد

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان جنوبی، گفت: در سی و هشتمین جلسه شورای گفت‌وگوی استان خراسان جنوبی، عدم صدور مجوز حفاری شبکه گاز توسط شهرداری از سوی نماینده شرکت تعاونی ساماندهی صنوف آلاینده بیرجند مطرح و با ابراز گلایه‌مندی از طولانی شدن این فرایند، خواستار رسیدگی جدی به این موضوع شد.

محسن احتشام افزود: در این نشست، شهردار بیرجند، دلیل عدم صدور مجوز مذکور را هزینه‌های حفاری اعلام کرد که نهایتاً با ارائه دو پیشنهاد در خصوص تأمین هزینه‌های مربوطه در جلسه شورای گفت‌وگوی استان، با دستور استاندار خراسان جنوبی و قول مساعد شهردار بیرجند مقرر شد در اسرع وقت مجوزم حفاری شبکه گاز صنوف آلاینده بیرجند صادر شود.

احتشام اظهار کرد: پیرو مصوبات نشست اخیر شورای گفت‌وگوی استان خراسان جنوبی و پیگیری‌های انجام شده و مساعدت مسئولان استانی، مجوز حفاری شبکه گاز سایت صنوف آلاینده شهرستان بیرجند صادر شد.

او ادامه داد: این مجوز صرفاً تا حاشیه ترانشه حمل زباله صادر شده بود که نهایتاً شهردار بیرجند طی نامه به مدیرعامل شرکت گاز استان، عبور خط گاز از عرض کمربندی به روش ترانشه باز یا اجرای بورینگ را بلامانع اعلام کرد و پیرو این همکاری، عملیات حفاری شبکه گاز صنوف آلاینده آغاز و تاکنون پیشرفت بسیار خوبی داشته است.

 

حتما ببینید

اتاق ارومیه و اتاق بازرگانی شرقیه شمالی عمان، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه، گفت: با امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق …