معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام كرد: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه صنعت/ آمادگی شهرک‌های صنعتی برای همکاری با خانه‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها

علی رسولیان در نشست هم‌اندیشی با رؤسا و دبیران خانه‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور با اشاره به رویکرد اين وزارتخانه در راستای تقویت تعامل و مشارکت بخش خصوصی گفت: مشارکت و همراهی بخش خصوصی با سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و سیاست اين سازمان بر این محوریت است که مشورت با بخش خصوصی می‌تواند در موفقیت و پیشبرد اهداف توسعه صنعتي كشور تأثیرات مثبتی را به دنبال داشته باشد.

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه صنعت، از آمادگی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ايران برای عضویت مدیران خانه‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور در هیأت مدیره شركت شهرک‌های صنعتی استان‌ها خبر داد.

به گزارش روابط عمومي سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، علی رسولیان روز دوشنبه در نشست هم‌اندیشی با رؤسا و دبیران خانه‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور با اشاره به رویکرد اين وزارتخانه در راستای تقویت تعامل و مشارکت بخش خصوصی گفت: مشارکت و همراهی بخش خصوصی با سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و سیاست اين سازمان بر این محوریت است که مشورت با بخش خصوصی می‌تواند در موفقیت و پیشبرد اهداف توسعه صنعتي كشور تأثیرات مثبتی را به دنبال داشته باشد.

وي ضمن تأکید بر افزایش هم‌ افزایی و تعامل بین خانه‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها با سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ايران افزود: اين سازمان در چارچوب مصوبات و دستورالعمل‌های قانونی آماده هرگونه همکاری با خانه‌هاي صنعت، معدن و تجارت و افزایش تعاملات با بخش خصوصی است و از عضویت مدیران اين تشكل در هیأت مدیره شركت شهرک‌های صنعتی استان‌ها استقبال می‌کند.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ايران درخصوص توسعه و ارتقاء زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی نيز تصریح کرد: خوشبختانه با وزارت نیرو درخصوص تأمین آب شهرک‌های صنعتی تعامل خوبی انجام شده و موفق به اخذ ۴۰ درصد تخفیف در این زمینه شده‌ایم و در مورد هزینه‌های برق شهرک‌ها نیز درحال رایزنی هستیم و امیدواریم در این بخش نیز اتفاقات خوبی به وقوع بپيوندد.

رسولیان رویکرد سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ايران را توسعه صنعتي عنوان کرد و اظهار داشت: برای فعال کردن واحدهای راکد و غیرفعال، نیازمند كمك بخش خصوصی هستیم و از حضور و مشارکت‌ آن‌ها استقبال می‌کنیم و آماده همکاری و استفاده از ظرفیت این بخش در چارچوب اختیاراتی که قانون برای سازمان مشخص کرده است، هستیم.

امنیت پایدار با توسعه سرمایه گذاری و حضور بخش خصوصی محقق می‌شود
مدیرکل اقتصادی وزارت اطلاعات نيز در اين نشست با تأکید بر اهمیت تولید و رشد صنعت در کشور، ایجاد فرصت برای بخش خصوصی را در پیشبرد شرایط اقتصادی کشور مؤثر دانست.

وي اظهار داشت: با استناد به گزارشات بین‌المللی، جایگاه کشور در حوزه‌های مختلف صنعتی، اقتصادی، علمی و نظامی پیشرفت خوبی داشته است.

مدیرکل اقتصادی وزارت اطلاعات افزود: خوشبختانه ایران در حوزه‌های مختلف تولید و صادرات در رتبه‌های برتر جهانی قرار دارد و این موفقیت به همت والای فعالان اقتصادی و مدیریت خوب مسئولان است و کسب این جایگاه‌ها و دستاوردها در شرایط تحمیل تحریم علیه کشور اتفاق افتاده است.

وي انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی را نمونه‌ای از موفقیت، اراده و همت ایرانی در حوزه توسعه و رشد اقتصادی دانست و اضافه كرد: رشد و توسعه صنعت، امنیت اقتصادی و اشتغالزایی از جمله شرایط ایجاد و استمرار امنیت پایدار در کشور هستند و این اتفاق همت فعالان اقتصادی را می‌طلبد.

مدیرکل اقتصادی وزارت اطلاعات بخش تولید و خصوصی سازی را از جمله موضوعات مورد تأکید در فرمایشات مقام معظم رهبری عنوان کرد و ادامه داد: اگر می‌خواهیم کشور در بخش تولید و صنعت حرکتی رو به جلو داشته باشد، باید به بخش خصوصی فرصت و اهمیت بدهیم.

وي توجه به حوزه تولید و معرفی آن به‌عنوان سرلوحه کشور برای چند سال متوالی توسط مقام معظم رهبری را نشانه اهمیت این حوزه دانست و با تأکید بر حمایت‌های مالی و معنوی از تولید کنندگان و صنعتگران، تصریح کرد: اتفاقات خوبی در این بخش افتاده است و رویکرد ما در وزارت اطلاعات، حمایت از تولید و صنعت است و با توجه به شرایط موجود، امیدواریم به‌زودی شاهد دستاوردهای بیشتری در حوزه اقتصادی کشور باشیم.

حتما ببینید

افزایش ۱۲.۵ درصدی حمل و نقل جاده ای

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد حمداللهی با اشاره …