مپنا در کمتر از یک ماه قرارداد لوکوموتیو فولاد مبارکه را عملیاتی کرد.

مدیرعامل بخش ریلی گروه مپنا گفت: امروز تحویل بخشی از قرارداد لوکوموتیو فولاد مبارکه کلید خورد و در واقع کمتر از یک ماه عملیاتی شد.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران و به نقل از دنیای معدن، بابک احمدی در حاشیه تحویل نخستین سری از لوکوموتیوهای قرارداد فولاد مبارکه در کرج در گفت‌وگویی اظهار کرد: بر اساس قرار داد تنظیمی ظرف دو سال ۵۰ رام لوکوموتیو باری تحویل خواهد شد.

وی افزود: ارزش کل قرارداد لوکوموتیوهای سفارش داده شده از سوی فولاد مبارکه دوهزار میلیارد تومان اعلام شده و بالغ بر ۹۳ درصد آن ساخت داخل است.

احمدی گفت: رویکرد مثبت حمایت از ساخت داخل در حالی است که این لوکوموتیوها از نظر کیفی قابل رقابت با مشابه خارجی است.

بخش معدن و صنایع معدنی بیشترین متقاضی استفاده از توانمندی صنعت ریلی کشور است. صنعت فولاد نیز از مرحله انتقال ماده معدنی اولیه به کارخانه تا تولید محصول نهایی نیاز جدی به حمل‌ونقل ریلی دارد.

واگذاری پنج دستگاه لوکوموتیو از مجموع ۵۰ دستگاه سفارش فولاد مبارکه به گروه مپنا، امروز با به‌صدا درآمدن سوت آنها در محل شرکت مهندسی و ساخت لوکوموتیو مپنا در کرج انجام شد.

پس از تحویل این پنج دستگاه لوکوموتیو، سه دستگاه دیگر نیز تا پایان امسال و بقیه لوکوموتیوها ظرف دو سال آینده به بزرگترین فولاد ساز کشور تحویل داده می‌شود.

قرارداد فولاد مبارکه و مپنا روز ۱۷ بهمن امسال، بین محمد یاسر طیب نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان و عباس علی آبادی مدیرعامل شرکت مپنا در حضور دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور به امضا رسید.

ایران با تولید سالانه ۳۰ میلیون تن فولاد، دهمین فولاد ساز جهان به شمار می‌رود. این در حالی است که شرکت فولاد مبارکه با تولید ۱۰ میلیون تن فولاد در سال، یک سوم تولید کل کشور در این حوزه را به خود اختصاص داده است.

حتما ببینید

افزایش ۱۲.۵ درصدی حمل و نقل جاده ای

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد حمداللهی با اشاره …

دیدگاهتان را بنویسید