نشست وزرای اقتصادی پیشنهادی با فعالان اقتصادی آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، قرار است سه وزیر پیشنهادی صمت، اقتصاد و تعاون برای تشریح برنامه های خود در جمع اعضای اتاق بازرگانی حضور یابند تا ضمن شنیدن نقطه نظرات فعالان اقتصادی، حمایت پارلمان بخش خصوصی را جهت گرفتن رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی جلب کنند. 

این نشست دقایقی قبل با حضور غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران و دژپسند، وزیر پیشنهادی اقتصاد آغاز شد و قرار است رحمانی، وزیر پیشنهادی صمت و شریعتمداری، وزیر پیشنهادی تعاون نیز به این نشست ملحق شوند.

غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی ایران در شروع این نشست که در محل اتاق بازرگانی ایران درحال برگزاری است، خطاب به فرهاد دژپسند، وزیر پیشنهادی وزارت امور اقتصاد و دارایی ، اظهارداشت: قبول مسئولیت در چنین شرایط حساسی، مانند راه رفتن روی مین است.

وی اضافه کرد: حضور آقای دژپسند در جمع فعالان اقتصادی اهمیت مضاعفی دارد چراکه علاوه بر سکانداری وزارت اقتصاد، ریاست شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی نیز بر عهده وزیر اقتصاد است و به این ترتیب اگر بتوانیم از ظرفیت های قابل توجه شورای گفتگو در کسب نظرات بخش خصوصی و انتقال آن به دولت استفاده کنیم به عملکرد دولت در مسائل اقتصادی کمک های شایانی خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: امیدواریم با پیوند  محکم در شورای گفتگو و هیات مقررات زدایی در کنار این وزیر اقداماتی بهتر از گذشته داشته باشیم.

شافعی اظهارامیدواری کرد: روز شنبه با رای قابل توجه، شاهد حضور  فرهاد دژپسند بر مسند وزارت اقتصاد باشیم.

وی خطاب به دژپسند، ادامه داد: فعالان اقتصادی که امروز در این جلسه حضور دارند نمایندگان بخش خصوصی هستند و اگر شما برنامه های خود را اعلام کنید فعالان توصیه هایی دارند که می تواند در پیشبرد سیاست های اقتصادی دولت به شما کمک کند.

رئیس کل گمرک قبول دارد آمار صادرات غلط است

 ابراهیم جمیلی، رئیس خانه اقتصاد هم در این نشست خطاب به فرهاد دژپسند وزیر پیشنهاد وزارت امور اقتصاد و دارایی اظهارداشت:امیدواریم با ورود شما وزارت اقتصاد این اقتدار را داشته باشد تا تصمیماتی بگیرد که به نفع بخش خصوصی باشد.

وی با اشاره به اینکه سخت ترین کار در دنیا ، کار معدن است، افزود: در ایران سخت ترین کار، دخالت نکردن دولت در کار مردم و بخش خصوصی است.

جمیلی افزود: تیم اقتصادی دولت در حال تغییر است اما برنامه های ارائه شده، با نگاهی بخشی است. یعنی هر کدام بر بخش خود برنامه ریزی کرده اند و جای برنامه تلفیقی خالی است.

وی اظهارامیدواری کرد که تیم اقتصادی دولت روز شنبه در مجلس یک برنامه تلفیقی را ارائه دهند.

جمیلی گفت: همه باید کمک و حمایت کنند که وزاری پیشنهادی رای حداکثری بیاورند، الان زمان اختلاف نیست، سیزدهم آبان نزدیک است و فشارها زیاد می شود.متاسفانه گاهی می بینیم در این مسیر خود دولتی ها علیه خودشان فضاسازی می‌کنند. 

وی بر اصلاح ساختار اقتصادی کشور تاکید کرد و گفت: اگر این اصلاح صورت نگیرد و همچنان با آمار غلط صادراتی که خود رئیس گمرک هم قبول دارد این آمار غلط است، پیش برویم راه را اشتباه رفته ایم.

جمیلی تاکید کرد: همچنین بحث امضاهای طلایی هم باید مورد توجه قرار بگیرد.

حتما ببینید

اتاق ارومیه و اتاق بازرگانی شرقیه شمالی عمان، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه، گفت: با امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق …