هیچ واحد تولیدی در یزد به دلیل کرونا از چرخه فعالیت خارج نشد

سیدعلی اکبر کلانتر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یزد، با بیان این‌که تولید بیش از پیش برای رونق به حمایت نیاز دارد اظهار کرد: تولید فقط در حوزه صنعت و معدن نیست و بخش‌های دیگر را شامل می‌شوند که چرخه تولید را تکمیل می‌کند.

وی با اشاره به این‌که کرونا بر حوزه‌های مختلف اقتصاد در کشور و استان تأثیر گذاشته است، افزود: صنعت حمل و نقل، هتل‌ها، رستوران‌ها و گردشگاه‌ها دچار ورشکستگی هستند که این فعالیت‌ها تاثیرگذاری خود را در بخش تولید نیز نشان داده و آسیب‌های جدی را شاهد بودیم.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد با اشاره به شرایط سخت واحدهای تولیدی در تامین هزینه‌ها و حفظ اشتغال تصریح کرد: خارج کردن واحدهای تولیدی از رکود و حل مسائل و مشکلات آنها در بخش‌های مختلف باید با جدیت و سرعت بیشتری دنبال شود.

کلانتر با بیان این‌که ویروس کرونا از یک سو بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی و معیشتی را به مخاطره انداخت اما از سوی دیگر برخی فعالان اقتصادی و شرکت‌ها این تهدید را به فرصت تبدیل کرده‌ و ظرفیت تولید خود را افزایش دادند.

وی با بیان این‌که فعالیت برخی از واحدهای صنعتی فعال در زمینه تولید محصولات بهداشتی، دارویی و غذایی با شیوع کرونا تقویت شد ادامه داد: این واحدها تنوانستند آنچه که مورد نیاز مردم در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بود را تأمین ‌کنند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد عنوان کرد: البته بسیاری از واحدها در زمینه‌های مختلف هم مجبور به تعدیل نیرو شدند و تولیدات خود را کاهش دادند اما اینکه واحد تولیدی در یزد به دلیل شیوع کرونا از چرخه فعالیت خارج شود نداشتیم.

کلانتر با بیان این‌که متاسفانه به دنبال شیوع کرونا در استان، نقدینگی واحدها به دلیل کاهش عرضه محصولات کاهش یافته و برخی از آنها تحت تاثیر شیوع این بیماری با مشکلاتی مواجه شده‌اند افزود: صنایع فولادی، معدنی و کاشی و سرامیک کمتر تحت تاثیر مسائل اجتماعی مانند شیوع کرونا قرار دارند و باید وضعیت بهتری نسبت به سایر صنایع داشته باشند ولی به دنبال مسدود شدن مرزهای کشور این واحدها نیز با محدودیت‌های صادراتی مواجه شده‌ و خسارات زیادی متحمل شدند.

وی وصول نشدن چک‌ها و مشکل نقدینگی ناشی از محدودیت‌های کرونایی، فروش نرفتن محصولات و تامین نشدن مطالبات این بخش همچنین تعطیلی نمایشگاه‌ها از عواملی هستند که بیش از پیش، بخش تولید را متاثر از این ویروس کرده است.

 

حتما ببینید

افزایش ۱۲.۵ درصدی حمل و نقل جاده ای

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد حمداللهی با اشاره …