واحدهای تولیدی مازندران برای احیا نیاز به پول درشت ندارد/ عدم تناسب آمار تسهیلات به سپرده در صنعت

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، مجتبی رضوی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران بعد از ظهر امروز در نشست فرهاد دژپسند وزیر اقتصادی و دارایی با صنعتگران مازندران و شهرستان آمل که به میزبانی مجموعه تولیدی و صنعتی فولادین ذوب آمل برگزار شد، اظهار کرد: از رفتار بانک‌های خصوصی گلایه داریم که دستورالعمل‌های بانک مرکزی را نقض می‌کنند و با آنها برخورد شخصی دارند.

وی با اشاره به رشد ۳۴ درصدی سپرده و رشد ۲۵ درصدی تسهیلات، گفت: این تفاوت فاحش به میزان ۸ هزار میلیارد تومان است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران با اعلام نسبت زیاد آمار تسهیلات به سپرده بیان کرد: واحدهای فراوانی در مازندران وجود دارد که نیاز به پول درشت برای احیا و برگشت دوباره به چرخه تولید ندارد پس لازم است مسؤولان از این واحدها برای کاهش بیکاری و افزایش اشتغال حمایت کنند.

رضا حاجی‌پور نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید اظهار کرد: بازدید وزیر اقتصاد از واحدهای تولیدی و مشاهده نزدیک مشکلات در امر صنعت و تجارت می‌تواند نویدبخش رفع برخی مشکلات و آغاز روزهای خوش در امر تولید و صادرات منطقه باشد.

وی با اشاره به اینکه آمل شهر شاخص تولیدی، صنعتی، اشتغال، صادرات و اقتصاد در مازندران است، افزود: بیش از یک هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی در این شهرستان مشغول به کار هستند که حدود ۵۰ درصد از صنعت مازندران را شامل می‌شود.

رئیس فراکسیون تسهیل تجارت داخلی و خارجی مجلس شورای اسلامی با اعلام وجود چهار شهرک صنعتی بزرگ در این شهرستان، بیان کرد: در مجموعه بیش از هفت شهرک صنعتی بزرگ و کوچک در آمل وجود دارد که با تولید و ایجاد اشتغال بخش زیادی از آمار بیکاری را از بین برده است.

این مسؤول با اشاره به اینکه در مجموعه فولادین ذوب(فذا) بیش از یک هزار و ۲۰۰ کارگر به صورت مستقیم و نزدیک به ۱۰ هزار نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به فعالیت هستند، گفت: نباید چرخه تولید و اشتغال در جامعه بخوابد هرچند مجموعه‌های بزرگی در این شهرستان داریم و نیازمند حمایت مسؤولات ارشد کشوری و استانی هستند.

حاجی‌پور با اشاره به اینکه در کنار تحریم‌های سخت و ظالمانه سختی‌های کرونایی هم گریبانگیر شده است، گفت: لازم است بانک‌ها در این شرایط فضای تولید و صنعت را درک کنند و نظر مساعد داشته باشند.

به گزارش فارس، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی در سفر نیم  روزه خود به آمل که تا ظهر طول کشید از مجموعه صنعتی فولادین ذوب آمل(فذا)، لنبیات هراز(زاگو)، آجر نسوز دیرگداز، مواد غذایی و تولیدی قند کاترین و مرکز بین‌المللی برنج بازدید کرد و در مراسم کلنگ‌زنی اداره گمرک آمل شرکت کرد.

حتما ببینید

افزایش ۱۲.۵ درصدی حمل و نقل جاده ای

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد حمداللهی با اشاره …