ورود خودروی سواری به عراق در ایام اربعین ممنوع شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گمرک ایران، محسن معماری رئیس گمرک شلمچه گفت: در جلسه ای که امروز با حضور مسئولان گمرک عراق در خاک این کشور برگزار شد اعلام شد که با توجه به ترافیک زیاد در جاده های منتهی به عتبات عالیات ورود خودروهای سواری با پلاک ورود موقت (کابوتاژی) از مرز شلمچه به داخل عراق از سوی گمرک این کشور ممنوع شده است. 

وی افزود: ورود اتوبوس، ون و مینی بوس به داخل این کشور بلامانع است و مشمول این ممنوعیت نیست و هزینه ای از این بابت از سوی گمرک عراق از ایرانی ها دریافت نمی شود.

معماری گفت: ورود خودروهای غیر ایرانی از طریق مرزهای ایران به عراق مشمول ۲۰ درصد ارزش خودرو  به عنوان وثیقه بعلاوه ۱۰۰ دلار هزینه است.

وی ادامه داد: همراه داشتن کالای همراه مسافر بلامانع بوده و بیش از این مشمول مقررات تجاری است و باید از طریق موکب ها وارد عراق شود.

ایجاد سرویس ارزیابی ویژه برای موکب ها در گمرک

همچنین روح ا… غلامی سرپرست گمرکات استان ایلام نیز از ایجاد سرویس ارزیابی ویژه برای موکب ها خبر داد و افزود: برای ایجاد تسهیلات ویژه جهت موکب ها و وسایل همراه آنها سرویس ارزیابی ویژه با باسکول جداگانه ای در گمرک مهران ایجاد شده و این سرویس های گمرکی به صورت شبانه روزی به زائران خدمات ارائه می کنند.

حتما ببینید

گمرک اصلی ترین سازمان ارائه دهنده خدمات در مرزها است

رئیس کل گمرک ایران: معاون وزیر و رئیس کل گمرک ایران ؛گمرک را اصلی ترین …