وزیر صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: حضور رؤسای سازمان صمت استانی در رسانه‌ها برای امیدآفرینی و اقناع افکار عمومی/ استفاده از نظرات تشکل‌ها و ظرفیت استانداران در تنظیم بازار/ پیگیری ورود کالا به کشور و عدم دپو توسط واردکنندگان

وزیر صنعت، معدن و تجارت از روسای سازمان های صمت استانی خواست تا با تعامل و همکاری با رسانه‌ها در جهت امیدآفرینی و اقناع افکار عمومی بکوشند.

به گزارش شاتا، علیرضا رزم‌حسینی در جلسه ویدئو کنفرانسی با روسای سازمان های صمت مناطق ۳ و ۲ کشور، با تاکید بر این مطلب، افزود: مردم باید درخصوص وضعیت کشور و همچنین اقدامات انجام شده از سوی مسئولان در این شرایط حساس کنونی، اقناع شوند تا رسانه‌های معاند و دشمنان نتوانند بر علیه کشور هجمه تبلیغاتی وارد نمایند.

ضرورت حضور مسئولین در رسانه ها

وی با تاکید بر ضرورت حضور مسئولین در رسانه ها، بیان کرد: اطلاع رسانی عملکردها باید صحیح و به موقع انجام شود، مردم اگر از مسئولین صداقت ببینند، امیدوار می شوند و همراهی می‌کنند.

وزیر صمت همچنین با اشاره به وظایف وزارت صمت در خصوص تنظیم بازار، از رؤسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان ها خواست که با همکاری و محوریت استانداران این موضوعات را دنبال کنند.

استفاده از ظرفیت استانداران در تنظیم بازار

رزم حسینی تاکید کرد: از ظرفیت شورای تامین، ابزار و امکانات استانداران با توجه به حساسیت موضوعات مرتبط و دخیل با معیشت مردم استفاده بهینه گردد.

وی در ادامه اعلام اینکه هیچ گونه افزایش قیمتی در کالاها نداریم، گفت: اگر مورد خاصی نیاز به افزایش قیمت باشد در ستاد تنظیم بازار بررسی و تصمیمات مقتضی اتخاذ خواهد شد.

انجام اقدامات لازم در خصوص تامین میوه شب عید

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با تاکید بر اینکه تامین به موقع اقلام و مایحتاج عمومی مردم در شب عید در دستور کار است، بیان کرد: در خصوص تامین میوه شب عید اقدامات لازم انجام شده است، حجم تولید به حمدالله خوب بوده است که خرید و ذخیره سازی در همین راستا در حال انجام است.

استفاده از نظرات تشکل ها و بخش خصوصی

رزم حسینی همچنین با تاکید بر استفاده از نظرات تشکل ها و بخش خصوصی از روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان ها خواست که همکاری با اتاق‌های بازرگانی، اصناف اتحادیه ها و بازاریان را برای تنظیم بازار با محوریت استانداران در دستور کار داشته باشند.

وی همچنین با توجه به تشکیل شوراهای تخصصی در وزارت صمت، گفت: از ظرفیت این شوراها از جمله شورای بازرگانی داخلی و شورای صنایع معدنی و معدن در استان ها استفاده شود.

ضرورت پیگیری ورود کالا به کشور و عدم دپو کالا توسط واردکنندگان

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر ضرورت پیگیری ورود کالا به کشور و عدم دپو کالا توسط واردکنندگان، بیان کرد: رؤسای سازمان های صمت در استانها، فهرست واردکنندگانی که تعهدات ارزی دارند را مورد رصد قرار دهند و در راستای تسویه حساب ارزی آن‌ها و یا واردات کالا از سوی آن‌ها پیگیری های لازم را انجام دهند.

رزم حسینی با اشاره به ابلاغیه های جدید صادراتی، تصریح کرد: با ابلاغ مصوبات جدید ستاد اقتصادی دولت، رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان و بازگشت ارز در تجارت خارجی تسهیل شد.

وی ادامه داد: استفاده از ارز متقاضی و ارز اشخاص، رفع تعهدات ارزی از طریق واردات در مقابل صادرات یا عرضه در نیما باید در استان‌ها مورد رصد قرار بگیرد.

گفتنی است در این جلسه ویدئو کنفرانسی، روسای سازمان های صمت مناطق ۳ و ۲ کشور، به بیان مهمترین مسائل بخش صنعت، معدن و تجارت مناطق خود و سطح ملی پرداختند.

حتما ببینید

افزایش ۱۲.۵ درصدی حمل و نقل جاده ای

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد حمداللهی با اشاره …