وزیر پیشنهادی صنعت برای حل مشکلات صنایع و واحدهای تولیدی برنامه دارد

به گزارش ایرنا، وزارتخانه کلیدی صنعت، معدن و تجارت در شرایط کنونی کشور نقش بسیار اساسی در حل و فصل مشکلات جامعه دارد و باید سکانداری آن به فردی توانمند، با تجربه،دارای برنامه و نگاه انقلابی و مدیریت جهادی سپرده شود.

خوشبختانه آیت الله سید ابراهیم رییسی با لحاظ کردن تمامی این معیارها افرادی را برای تصدی وزارتخانه های مختلف از جمله وزارت صمت معرفی کرده است که به اعتقاد اهل فن و متخصص دارای توانمندی ها و ملاک های لازم برای حل مشکلات حوزه خود هستند.

در این میان، سیدرضا فاطمی امین که برای تصدی وزارتخانه صمت معرفی شده است؛ متولد سال ۱۳۵۳ و دارای مدرک مهندسی الکترونیک، مهندسی سیستم‌های اقتصادی و اجتماعی (کارشناسی ارشد) و دکترای تخصصی مدیریت راهبردی دانش (در مرحله اخذ دانشنامه) است.

او تجربیات و سوابق اجرایی مهمی از جمله معاونت برنامه‌ریزی وزارت «صنعت، معدن و تجارت»، معاون برنامه‌ریزی توسعه و فناوری وزارت صنایع و معادن و عضو هیأت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، مشاور وزیر و رییس ستاد تحول صنایع و معادن، مدیر عامل سازمان اقتصادی رضوی و مجری طرح نوسازی خودروهای فرسوده را دارد و در کنار فعالیت‌های علمی و پژوهشی و سوابق اجرایی و مدیریتی مرتبط با حوزه صنعت و معدن، تألیفات متعددی نیز در این حوزه داشته است.

 

وزیر پیشنهادی صمت برای حل مشکلات صنابع و واحدهای تولیدی برنامه دارد

رئیس خانه صمت استان قزوین و عضو هیات رئیسه خانه صمت ایران گفت : فاطمی امین چهره ای خوشنام شناخته می شود که جدا از وزارت صمت نیست بلکه از کارشناسی تا معاونت وزارت در این مجموعه حضور داشته و از بدنه وزارت صمت محسوب می شود.

علی محمد زمانی افزود:  امین مسئولیت متنوعی را در بخش های مختلف این وزارت تجربه کرده و رشته تحصیلی ایشان منطبق با کار وزارت صمت است و به لحاظ تخصص هم دانشجوی دکترای مدیریت راهبردی دانش در دانشگاه عالی دفاع ملی است و در آخرین سمت های خود در قائم مقامی تولیت آستان قدس رضوی و مدیرعامل شرکت های بزرگ آستان قدس نیز کارنامه موفق دارد.

به گفته وی مهم این است که فاطمی امین با دیدگاه‌ها و دغدغه‌های فعالان اقتصادی در سه حوزه صنایع، معادن و بازرگانی آشنایی دارد.

محمدی یادآورشد: فاطمی امین در مسئولیت سازمان بزرگ اقتصادی مثل آستان قدس رضوی تجربه ای گرانبها اندوخته و در بنگاهداری هم شناخت نسبی کسب کرده که موضوع قابل توجهی است.

وی افزود:  به نظر می رسد در جایگاه تصمیم‌گیری و مدیریتی وزارت صمت می‌تواند در سیاست‌گذاری ها تأثیر مثبتی داشته باشد که این نکته و سایر نکات و مسؤلیتهایی که داشته از دیدگاه مجلسیان دور نیست و می تواند از نظر آنان مثبت تلقی شود.

عضو هیات رئیسه خانه صمت ایران گفت: فاطمی امین مستقیما سال ها با رئیس جمهور کارکرده و و با شناحت و اعتماد ایشان بدون واسطه و بدون ملاحظات جریان ها و احزاب مستقیما از سوی رئیس جمهور معرفی شده است که عامل مهمی در کمک به رفع معضلات و مشکلات عدیده این وزارتخانه به شمار می آید و مؤثر خواهد بود.

وزیر پیشنهادی صمت برای حل مشکلات صنابع و واحدهای تولیدی برنامه دارد

وی افزود: فاطمی امین با تالیف چندین کتاب کاربردی نیز در حوزه راهبردی صنعت، معدن و تجارت، مثل فراورده‌های غذایی، تجهیزات حمل‌ونقل و  تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی اثبات کرده است که نظریه پرداز حوزه اقتصادی و صنعتی نیز هست و شناخت کامل از وضعیت کشور و توانمندی او توسط شخص رئیس جمهور عامل مهمی برای رای اعتماد بالا به او در جهت حل مشکلات کشور در این بخش خواهد بود.

رئیس خانه صمت استان قزوین اظهار داشت: امروز کشور در شرایط خاصی به سر می برد دولت با چالش‌های بزرگی روبه رو است و بخش عمده ای از حل مشکلات در مجموعه کلیدی وزارت صمت می باشد.

به گفته وی طبیعی است که این وزارت نقش اساسی در موفقیت دولت سیزدهم و سکانداری حل مشکلات کشور خواهد داشت. لکن توفیق در پیشبرد اهداف و برنامه ها نیاز به اصلاحات اساسی دارد.

زمانی افزود: برخی از موانع در وزارتخانه صمت، حمایت جهادی از تولید ملی، بهبود سیستم مالی، بهره گیری از ظرفیت های بازار مالی، بازنگری مدیریت ساخت داخل، توسعه صادرات غیر نفتی، بهبود فضای کسب و کار و صدور مجوزها، توجه جدی به کارهای علمی و تحقیقاتی، در این وزارتخانه است.

رئیس خانه صمت استان قزوین گفت:  نکتة حائز اهمیت اتخاذ رویکرد تعامل سازنده و واقعی بین دولت و بخش خصوصی است، در طول سالیان متمادی سیاست های کلی نظام بر آن بوده که دولت کوچک تر و بخش خصوصی تقویت و بزرگتر شود اما در عمل ادغام هم نتوانست این مهم را عملی کند و به بزرگی وزارت انجامید که همواره بخش خصوصی در رقابت ناعادلانه‌ با بخشهای دولتی، شبه‌دولتی و نهادهای دیگر ضعیف تر شده است.

وزیر پیشنهادی صمت برای حل مشکلات صنابع و واحدهای تولیدی برنامه دارد

وی افزود:  امیدواریم در دوره جدید وزارت با تفویض اختیارات استانی و نیز به تشکل ها که نمونه آن تفویض برخی اختیارات به خانه های صمت صورت گرفته گسترش یابد و تقویت شود.

به گفته زمانی هرچند به نظر می‌رسد آقای وزیر برنامه مدون و خوبی برای اداره وزارت صمت در نظر گرفته‌اند اما اجرای آنها خیلی ساده نخواهد بود.

وی یادآورشد: اجرای برنامه نیاز به مدیران کارآمد و جهادی دارد بنابراین انتخاب مدیران متعهد و متخصص در سطح بالا دستی و میانی چه در وزارتخانه و چه در استان ها به دور از توصیه ها و گرایشهای جناحی و سیاسی از اولویت های اولیه و مهمترین مسؤلیت های آقای وزیر است و آنقدر اهمیت دارد که موفقیت یا شکست برنامه ها به این مهم بستگی دارد و الا جابه جایی مدیران فقط بالا دستی هیچ تغییری مثبتی را ایجاد نخواهد کرد و منجر به مقاومتها و باز دارندگی می شود.

زمانی افزود: واقعیت این است که خیلی‌ها می‌خواهند وزارت صمت و رؤسای سازمان ها را در مقابل بخش خصوصی که نمونه های آن در استان ما هم ملموس است قرار دهند، در حالیکه این دو در کنار هم هستند، باید این نگاه تقابلی با انتخاب صحیح مدیران بالا دستی و میانی برطرف شود و ما می‌توانیم سیاست‌های مشترکی داشته باشیم و از مواضع مشترک حمایت کنیم.

عضو هیات رئیسه خانه صمت ایران گفت: از دیگر چالشها همراهی‌ نکردن بین بخشی است بنابراین همراهی یا همراه کردن سایر دستگاه‌ها به خصوص سازمان برنامه و بانک مرکزی و به طور کلی بانکها و سایر دستگاه های مرتبط از الزامات جدی است و می تواند در رسیدن به اهداف مؤثر باشد.

حتما ببینید

افزایش ۱۲.۵ درصدی حمل و نقل جاده ای

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد حمداللهی با اشاره …

دیدگاهتان را بنویسید