کشف ۱۵ مورد قاچاق انسان در چهار عملیات

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گمرک ایران، با هوشیاری و رصد ماموران گمرک بازرگان  ۱۵ مورد قاچاق انسان در طی چهار عملیات جداگانه کشف شدند و بدین ترتیب کشفیات قاچاق انسان از ابتدای سال جاری تا کنون به ۱۶۷ تن رسید. 

این ماموران در یک عملیات با رصد یک محموله صادراتی به مقصد ترکیه پس از مشکوک شدن به کامیون با استفاده از ایکس ری به بازرسی محموله اقدام کردند و متوجه مخفی شدن چند نفر در میان بار خرمای این کامیون شدند. 

ماموران گمرک در یک عملیات با رصد یک کامیون به مقصدترکیه و پس از تطبیق اطلاعات  محموله ، به آن مشکوک شدند و با استفاده از دستگاه ایکس ری محموله را اسکن کرده و به بازرسی آن اقدام کردند. ماموران این گمرک موفق شدند در این عملیات ۶ نفر را که در میان بار خرما در کامیون مخفی شده بودند، شناسایی کنند. این افراد تبعه یکی از کشورهای همسایه بودند.

این ماموران همچنین در عملیات دیگری با هوشیاری کامل ورصد محوطه خروجی و کنترل دقیق محل خروج کامیون ها متوجه فردی شدند که با پنهان شدن در لا به لای تریلی های خروجی قصد داشت غیرقانونی از کشور خارج شود. این فرد نیز تبعه یکی از کشورهای همسایه بود که در این عملیات دستگیرشد. 

ماموران گمرک هم چنین در عملیات مشابه دیگری دو فرد ایرانی را شناسایی و دستگیر کردند که می خواستند با پنهان شدند در لا به لای تریلی های خروجی از کشور خارج شوند.

هم چنین ماموران گمرک بازرگان با هوشیاری و کنترل محوطه کامیون های خروجی در یک عملیات موفق شدند ۶ نفر تبعه خارجی را که قصد داشتند غیرقانونی خارج شوند ،کشف و شناسایی کنند. این افراد پس از دستگیری از سوی گمرک ایران به مراجع قضایی تحویل داده شده اند .

حتما ببینید

گمرک اصلی ترین سازمان ارائه دهنده خدمات در مرزها است

رئیس کل گمرک ایران: معاون وزیر و رئیس کل گمرک ایران ؛گمرک را اصلی ترین …