کم لطفی وزارت صنعت به خراسان شمالی در حوزه معادن

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی شجاعی ظهر امروز در شورای معادن خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: وظیفه ما فراهم کردن شرایط حضور بهره برداران در معادن است.

استاندار خراسان شمالی بیان داشت: نباید به هیچ عنوان بهره بردار انصرافی از معدن و یا خلع ید داشته باشیم و سازمان صنعت، معدن و تجارت موظف است شرایط ادامه کار بهره بردار را مهیا کند و نه اینکه از فرارشان گزارش دهد.

وی با اشاره به گلایه مردم برخی مناطق استان از بهره برداری معادن، افزود: وقتی مردم معتقدند با بهره برداری از یک معدن به زندگی آنان آسیب وارد می‌شود، باید نظرشان را بررسی کرد و اولویت را به آنان داد.

شجاعی ادامه داد: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان نباید در شرایط کنونی کشور، اجازه تعطیل شدن معدن را بدهند زیرا پس از تعطیلی بازار نیز از دست می‌رود.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: وقتی ظرفیتی در استان ایجاد می‌شود باید حمایت‌ها و سرمایه گذاری ها درجه بندی شده و یک موضوع سال‌ها به طول نینجامد و نوبت به این استان هم برسد.

وی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت به خراسان شمالی در حوزه معاون و زیرساخت‌های این حوزه کم لطفی کرده است.

شجاعی در انتها گفت: بخش خصوصی در محل‌های غیر سود ده سرمایه گذاری نمی‌کند اما اگر ما کار خود را به خوبی انجام دهیم بخش خصوصی رغبت حضور در استان را پیدا می‌کند.

حتما ببینید

اتاق ارومیه و اتاق بازرگانی شرقیه شمالی عمان، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه، گفت: با امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق …