گلایه رئیس خانه صنعت یزد از نبود عدالت مالیاتی در کشور/اصلاح قوانین لازمه تحقق اقتصادمقاومتی

سیدعلی‌اکبر کلانتر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یزد، با اشاره به مشکلات فراوانی که بر سر راه تولید وجود دارد، اظهار کرد: راه حل تحقق اقتصاد مقاومتی اصلاح قوانین مزاحم و دست‌ و پاگیر در عرصه اقتصاد، تولید و صنعت است.

وی ضمن انتقاد از کارشکنی‌ها و سنگ‌اندازی های متعدد در مقابل تولید، افزود: متاسفانه مشکلاتی وجود دارد که هنوز حل نشده و علی‌رغم اینکه پاسخ منفی نمی‌شنویم اما گام موثری هم برای تسهیل امور و رفع موانع برداشته نشده است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد به مباحث مالیاتی که مطرح شده است، اشاره کرد و گفت: انتظار داریم برخی موارد قانونی مانند قانون اخذ مالیات بر ارزش افزوده به شدت مورد توجه دولت و قانونگذار باشد و با نگاه ویژه‌ای که به این نوع قوانین دارند راه را برای فعالیت بهتر و بیش از پیش بخش خصوصی باز کنند.

کلانتر با بیان این‌که مشکلی با اصل پرداخت مالیات نداریم اما معتقدیم قوانین مالیاتی باید به درستی اجرا شوند، تصریح کرد: بخش خصوصی در شرایط فعلی که همه از آن اطلاع داریم نگران تشدید فشارهای مالیاتی است که خوشبختانه باب گفتگو و تعامل در این زمینه باز شده است.

وی با بیان این‌که در حال حاضر عدالت مالیاتی نداریم و هستند افرادی که از پرداخت مالیات گریزان هستند و فرار مالیاتی دارند گفت: لازم است پرداخت مالیات به بخش‌های تاریک اقتصاد نیز تسری پیدا کند تا فشار تنها بر روی کسانی که به طور شفاف فعالیت ‌می‌کنند، وارد نشود و فعالیت هایی که پنهانی انجام می گیرد نیز قانونی شوند و مالیات خود را بپردازند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد اظهار داشت: یکی از مشکلات واحدهای تولیدی اجرای نادرست قانون مالیات بر ارزش افزوده است و در وضعیت کنونی، مالیات بر ارزش افزوده از همه تولیدکنندگان به طور یکسان دریافت نمی شود.

وی با بیان اینکه مالیات بر ارزش افزوده باید از مصرف کننده دریافت شود، خاطرنشان کرد: اگر قانون مالیات بر ارزش افزوده درست اجرایی شود مصرف کننده نهایی باید مالیات را بپردازد اما در شرایط کنونی، مالیات بر ارزش افزوده از تولید کننده دریافت می شود.

حتما ببینید

افزایش ۱۲.۵ درصدی حمل و نقل جاده ای

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد حمداللهی با اشاره …