گمرک بناب جزو گمرکات فعال در کشور است

به گزارش خبرنگار مهر، لیلی اورنگی ظهر امروز در نشست بررسی موانع و راهکارهای ارتقای گمرک بناب که با حضور مسئولین شهرستان و استانی برگزار شد گفت: فعالیت‌های گمرک بناب و میزان صادرات شهرستان نشان می‌دهد که گمرک بناب ظرفیت لازم برای ارتقا به اداره گمرک را دارد.

وی افزود: از آنجایی که مجموعه دولت و مجلس در تلاش برای ارتقای گمرک بناب هستند، قطعاً ما نیز در کنار آنها برای انجام این امر تلاش خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی گمرک شرایط لازم برای احداث ساختمان برای گمرک را ندارد تصریح کرد: رویکرد گمرک ورود بخش خصوصی برای سرمایه گذاری و تکمیل زیرساخت‌ها است.

بر پایه این گزارش، مسئولین حاضر در نشست از محل گمرک، شهرک صنعتی و برخی امکانات و زیرساخت‌های موجود برای توسعه و ارتقای گمرک بناب از نزدیک بازدید کردند.

گفتنی است، شهرستان ۱۵۰ هزار نفری بناب در ۱۱۰ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی و در جنوب این استان واقع شده و بهمن ماه سال ۱۳۹۳ اداره گمرک در شهرستان بناب افتتاح و راه اندازی شد.

این شهرستان با توجه به صنعتی و اقتصادی بودن آن و همچنین وجود دهها واحد تولیدی و صنعتی کوچک و بزرگ بویژه صنایع فولاد، لوازم خانگی و فرآوری خشکبار یکی از فعال‌ترین شهرستان‌های استان در زمینه صادرات انواع محصولات به خارج از کشور است.

حتما ببینید

گمرک اصلی ترین سازمان ارائه دهنده خدمات در مرزها است

رئیس کل گمرک ایران: معاون وزیر و رئیس کل گمرک ایران ؛گمرک را اصلی ترین …