آخرین خبرها

۱.۳ میلیون خودرو تولید شد/ تولید ۲ خودرو جدید در سال ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری مهر، امید قالیباف با بیان اینکه منتظر اعلام قیمت‌های شورای رقابت هستیم تا عرضه خودرو سال آینده را آغاز کنیم، گفت: به هر شکل وقتی یک سال افزایش قیمت اتومبیل نداشته باشیم باید تصمیم منطقی گرفته شود. با این حال امسال یک رشد خیره کننده در صنعت خودرو داشتیم و یک میلیون و سیصد هزار دستگاه در کشور تولید شد. برای سال آینده در نظر داریم که این رقم را به یک میلیون و ششصد دستگاه برسانیم.

وی با بیان اینکه در سال جاری تولید خودرو دو برابر مقدار سال‌های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ بوده است، گفت: تعداد خودروهای ناقص هم به صفر رسیده است.

سخنگوی وزارت صمت بیان کرد: همچنین دیگر چیزی تحت عنوان قرعه کشی وجود ندارد. بلکه فهرست انتظار داریم. منتهی این لیست برای هر مدل خودرو یا تقاضا اندازه عرضه و یا بیشتر است، لذا قرعه کشی و تاریخ پیوست لیست انتظار و ثبت تقاضا برای ما مهم است و بر اساس آن خودروسازها سیاست‌های خود برای تعداد تولید هر کدام از مدل‌ها را تبیین می‌کنند.

قالیباف با ذکر این نکته که در سال ۱۴۰۲ دو خودروی اطلس و آریا وارد خط تولید می‌شوند، افزود: همچنین دو یا سه مدل قدیمی را از رده خارج می‌کنیم که به دلیل جلوگیری از ایجاد التهاب در بازار از بیان اسم خودروها خودداری می‌کنم.

سخنگوی وزارت صمت درباره اینکه تضمینی برای کاهش قیمت خودروهای در بازار وجود دارد یا خیر، گفت: در همین مدت که قیمت ارز پایین آمد، قیمت ماشین کم شد. این سوال باید از دستگاه دیگر پرسیده شود. ما باید عرضه را به حدی برسانیم که مقدار افزایش قیمتی که به خودرو می‌خورد از تورم کمتر باشد.

وی درباره اینکه تمهیدات وزارت صمت برای جلوگیری از فروش محصولات آلاینده چیست؟ عنوان کرد: یک تفاهم نامه با شهرداری برای از رده خارج کردن ۵۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت و برقی کردنشان امضا کردیم. خودروهایی که وارد می‌شود آلایندگی کمتری دارد. خبر خوش ما برای سال آینده گسترش ویترین خودرویی کشور است. همچنین در حال حاضر بعضی خودروسازها به فکر فروش لیزینگی اتومبیل‌ها هستند.

حتما ببینید

افزایش ۱۲.۵ درصدی حمل و نقل جاده ای

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد حمداللهی با اشاره …