۷۲ میلیارد دلار تبادل گمرکی ایران بوده است/ صادرات ۴ برابر واردات

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی میراشرفی پیش از ظهر یکشنبه در دیدار با استاندار سمنان به میزبانی دفتر وی در آغاز سفر یک‌روزه به استان، با اشاره به ارتقای صادرات کشور علی‌رغم تحریم‌ها و فشارهای بین‌المللی علیه اقتصاد ایران، بیان کرد: ایران اسلامی ۷۲ میلیارد دلار حجم مبادلات در سال ۹۸ بوده است.

وی بابیان اینکه با توجه به فشارهای سیاسی و اقتصادی، میزان صادرات استان سمنان در سال جاری قابل‌توجه بوده است، ابراز کرد: صادرت در کشور چهار برابر واردات است.

رئیس‌کل گمرک گفت: این آمار نشان می‌دهد عملکرد تجارت خارجی ایران باوجود تحریم مطلوب است.

میراشرفی در ادامه و بابیان اینکه بخشی از کارهای گمرک کشور به استان‌ها سپرده‌شده که این امر برای رونق گمرک تأثیرگذار بوده است، گفت: ۲۱۳ شرکت در کشور شناسایی‌شده که اسناد ترخیص کالاهای آن‌ها بسیار آسان و از مسیر سبز انجام می‌شود.

وی بابیان اینکه آمار گمرک استان سمنان باوجود تحریم‌ها، ۲۵۰ میلیون دلار در صادرات و واردات است، تاکید کرد: ارزش دلاری میانگین هر تن کالا در کشور ۳۰۰ دلار است که این رقم در گمرک استان بیش از ۹۰۰ دلار برآورد می‌شود.

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: این آمار نشان می‌دهد که استان سمنان از خام‌فروشی دوری کرده و ارزش دلاری هر تن کالای صادراتی آن سه برابر متوسط کشوری است.

حتما ببینید

تقویت هوشمندسازی سامانه ها و تجهیز گمرکات به ابزارهای کنترلی پیشرفته سبب رونق هر چه بیشتر تجارت می شود

رئیس سازمان توسعه تجارت در نشست مدیران گمرک : رئیس سازمان توسعه تجارت در نشست …