۱۳۲۳ نفر واجد شرایط نهایی کاندیداتوری انتخابات اتاق‌های بازرگانی شناخته شدند

دهمین دوره انتخابات هیات نمایندگان اتاق‌های سراسر کشور، یک گام دیگر پیش رفته و با اتمام کار شورای عالی نظارت بر انتخابات، امشب فهرست نهایی کاندیداهای این انتخابات به هیات‌های نظارت اتاق‌های شهرستان اعلام خواهد شد.

دبیر انجمن نظارت بر انتخابات اتاق ایران، از رسیدگی به ۳۴۵ مورد اعتراض قابل رسیدگی (با حذف موارد تکراری و غیرقابل رسیدگی) خبر داده و گفت: این اعتراضات رسیدگی شد و در نهایت از ۲ هزار و ۱۱۹ نفر کاندیدای ثبت رکورد کرده، هزار و ۳۲۳ نفر تا این لحظه واجد شرایط حضور و رقابت در انتخابات ۲۰ اسفند هستند.

جهانبخش سنجابی در گفت‌وگو با اتاق‌ایران آنلاین، افزود: علاوه بر اینکه لیست تفکیکی کاندیداهای احراز صلاحیت شده تا قبل از ساعت ۱۲ امشب به هیات‌های نظارت بر انتخابات اتاق‌های شهرستان ارسال خواهد شد، پیامک تایید هم برای خود افراد ارسال می‌شود.

سنجابی با بیان اینکه ۷۷۵ نفر موفق به احراز صلاحیت نشدند، گفت: این افراد با عدم احراز مواجه شدند که پیامک اطلاع‌رسانی برای آن‌ها ارسال خواهد شد اما اسامی آن‌ها به طور عمومی منتشر نمی‌شود.

دبیر انجمن نظارت بر انتخابات با تاکید بر اینکه ملاک احراز اهلیت و رد اهلیت صرفا ناظر  بر آیین‌نامه نحوه احراز صلاحیت هیات نمایندگان اتاق‌های بازرگانی و اصلاحات آن بوده ادامه داد: افراد با داشتن شروط لازم و یکی از شروط کافی مندرج در بند ۵-۷ آیین‌نامه، واجد اهلیت و یا فاقد آن شناخته شدند و غیر از این هیچ‌گونه نظر دیگری از دستگاه‌های بیرونی یا ملاحظات سیاسی و یا ملاحظات تایید صلاحیت‌های عمومی ملاک اظهار نظر انجمن نبوده است. انجمن صرفا مُر آیین‌نامه مصوب شورای عالی نظارت و با توجه به وجود شرایط لازم و ضروری هر کاندید و داشتن اهلیت فعال اقتصادی و تجاری بودن او، صلاحیت افراد را احراز کرده و عدم احراز افراد به منزله عدم صلاحیت نیست؛ بلکه به این معناست که یا مستندات لازم توسط افراد برای احراز صلاحیت کافی نبوده و یا به دقت و با کفایت عرضه نشده است.

او با اشاره به اینکه ۲۰ نفر از کاندیداها نیز از ادامه رقابت انتخاباتی تا این لحظه انصراف داده‌اند، افزود: افرادی که اهلیت آن‌ها احراز شده از ۸ صبح فردا مجاز هستند طبق شیوه‌نامه تبلیغاتی ابلاغ شده، فعالیت انتخاباتی خود را آغاز کنند.

سنجابی تاکید کرد: نظری که امروز به کاندیداها اعلام می شود قطعی و غیرقابل فرجام‌خواهی است و هیچ اعتراضی نه توسط انجمن و نه از سوی دبیرخانه شورای عالی نظارت طبق آیین‌نامه انتخابات، مسموع نخواهد بود.

حتما ببینید

اتاق ارومیه و اتاق بازرگانی شرقیه شمالی عمان، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه، گفت: با امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق …