صابر پرنیان عصر شنبه طی بازدید از شهرک صنعتی دماوند۲ که با حضور مسئولان شهرستان دماوند برگزار شد به خبرنگار ایرنا گفت: شهرک صنعتی دماوند۲ یکی از شهرک های صنعتی بسیار فعال است که طی سال‌های اخیر با مشکلاتی مواجه بود که امروز در حال رفع آن هستیم.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات این شهرک تامین زیرساخت های بخش آب و برق است که تصمیمات لازم‌ اتخاذ شده و با توجه به قول مساعد مدیر عامل برق منطقه ای برای ساخت پست برق ۶۳.۲۰ کیلوولت شهرک، تا ۴ ماه آینده مورد بهره‌برداری قرار می گیرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه تا پایان سال آب این شهرک را ۱۰ متر بر ثانیه افزایش خواهیم داد، خاطرنشان کرد: در راستای توسعه شهرک صنعتی دماوند۲، قراردادهای راکدی در قالب زمین خام رها شده و انگیزه ای از سوی تولید کنندگان برای احداث وجود ندارد، به موقع فسخ خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران با تاکید براینکه افرادی‌ که با توجه به شرایط اقتصادی بعد از شیوع کرونا و نوسانات قیمت مصالح، طرح آنان فعال است ولی نتوانستند به موقع به اتمام برسانند، به آنان کمک خواهیم‌ کرد.

وی گفت: در حال حاضر ۱۷۰ طرح صنعتی در شهرک صنعتی دماوند۲ در حال اجرا است و همه این طرح‌ها فعال هستند و چندین مورد که غیر فعال هستند را فسخ و به دادگاه ارسال کردیم؛ هر کدام از افراد که دارای طرح و انگیزه باشند به آنان کمک خواهیم کرد، اما به فرادی که صرفا به دنبال منفعت و خرید و فروش باشند اجازه نخواهیم داد.

این مقام مسئول افزود: خوشبختانه در طی۲ سال اخیر در حوزه زیرساخت‌ها این شهرک پیشرفت چشمگیری داشته که با پشتکار و پیگیری نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، امیدواریم در دوسال آینده این شهرک به یک مرکز اشتغال، تولید ثروت، افتخار و عزت برای منطقه و استان تلقی شود.

لازم به ذکر است، عصر امروز مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان تهران، مدیر شهرک صنعتی دماوند، نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان با حضور در شهرک صنعتی دماوند ۲ به بازدید و بررسی مشکلات تعدادی از پروژه‌های نیمه‌تمام در شهرستان دماوند پرداختند.

در خصوص بازدید از پروژه پلی‌یورتان پارس در شهرک صنعتی دماوند ۲، لازم به ذکر است این پروژه به تولید مواد شیمیایی می‌پردازد و در حال حاضر ۲۰ درصد از کار فیزیکی آن باقی مانده که با انشعاب گاز و استقرار تجهیزات، بهره‌برداری از آن در دستور کار قرار می‌گیرد. با راه‌انداری پروژه مذکور، امکان اشتغال به کار ۳۰ نفر فراهم خواهد داشت.

همچنین در بازدید از پروژه کارخانه ظروف دماوند، مشکل تغییر کاربری و انشعاب گاز مطرح بود که مقرر گردید پیگیری لازم در این خصوص صورت گیرد.

علاوه بر این در بازدید از پروژه توسعه تفلون نسوز دماوند، مشکل انشعاب آب و برق مطرح شد که پیگیری موارد مطروحه در دستور کار قرار گرفت.

همچنین علاوه بر بازدید از روند آماده‌سازی سوله واکسیناسیون در شهرک صنعتی دماوند ۲، از پروژه شرکت کلرد آمل، تولیدکننده محصولات مهسان نیز بازدید شد.

مشکلات شهرک های صنعتی دماوند و فیروزکوه بررسی شد
نماینده مردم شهرستان های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی عمده مشکلات شهرک های صنعتی این دو شهرستان های بهبود زیرساخت ها، همکاری بانک ها، واگذاری سند و غیر دانست.

سید احمد رسولی نژاد در حاشیه بازدید از شهرک‌های صنعتی شهرستان های دماوند و فیروزکوه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: در ادامه بازدید از شهرک‌های صنعتی امروز جلسات متعددی در شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه برگزار شد که ابتدا در شهرستان فیروزکوه جلسه‌ای با سرمایه گذاران و تسهیل در واگذاری اراضی را داشتیم.

وی افزود: عمده مشکلات کارخانه داران شهرستان فیروزکوه شامل مالیات و قانون شعاع ۱۲۰ کیلومتر بوده که خارج از این محدوده قرار دارند و باید مشکلات آنان برطرف شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: یکی از موضوعات دیگر بحث مناطق کم برخوردار بوده که با توجه به اینکه در شهرستان فیروزکوه تعدادی دهستان محروم داریم باید جزو مناطق کم برخوردار شناخته شوند.

رسولی نژاد خاطر نشان کرد: همچنین امروز از شهرک صنعتی دماوند ۲ بازدید داشتیم و مشکلات صاحبان کارخانه های این شهرک بررسی شد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به عمده مشکلات شهرک صنعتی دماوند ۲ تصریح کرد: مشکلات مربوط به واگذاری سند، آب، برق، گاز و مشکل مشترک شهرک صنعتی هر ۲ شهرستان در خصوص همکاری نکردن برخی بانک‌ها از جمله مشکلات مطرح شده در این جلسه بود.

وی تاکید کرد: تصمیمات لازم در خصوص بخشی از این مشکلات در این جلسه اتخاذ شد و بخش دیگر نیز در آینده‌ای نزدیک با حضور وزیر صمت در ۲ شهرستان تصمیم‌گیری خواهد شد.

این مقام مسئول گفت: ذکر این نکته ضروری است که مشکلات مذکور در جلسه هفته گذشته با وزیر صمت به اتفاق فرمانداران دو شهرستان به صورت مکتوب ارائه شد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مضاف بر این موضوع هفته آینده با وزیر اقتصاد و امور دارایی نیز جلسه ای خواهیم داشت و مشکلاتی که صنعتگران با بانک‌ها داشتند از جمله سنگ اندازی و کارشکنی در خصوص وثیقه و پرداخت تسهیلات توسط برخی از بانک‌ها را مطرح خواهیم کرد تا با تدبیر لازم اقدامات عاجل صورت گیرد.

رسولی نژاد اضافه کرد: در خصوص بازنگری و تغییر قانون شعاع ۱۲۰ کیلومتری با توجه به مخالفت جدی سازمان محیط زیست علی رغم پیگیری‌های لازم در چند دوره تاکنون به نتیجه نرسیده است

حتما ببینید

افزایش ۱۲.۵ درصدی حمل و نقل جاده ای

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد حمداللهی با اشاره …

دیدگاهتان را بنویسید