تشکیل کارگروه مشترک پلیس و گمرک جهت اجرای مطلوب تر قانون ساماندهی مبادلات مرزی

در همایش پلیس امنیت اقتصادی مطرح شد

رئیس کل گمرک ایران خواستار تشکیل کارگروه مشترک پلیس و گمرک برای اجرای مطلوب تر قانون ساماندهی مبادلات مرزی تشکیل شد.

کد خبر:
۱۱۰۱۴۰۲۵۱۶

زمان انتشار:
۷ اسفند ۱۴۰۲ – ۱۷:۰۲ بعد از ظهر

۱۴۸ بازدید

به گزارش پایگاه خبری گمرکی_اقتصادی به نقل از گمرک ایران، معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران در همایش سراسری پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به اینکه قانون ساماندهی مبادلات مرزی در مرحله تصویب نهایی است، خواهان تشکیل کارگروه مشترک پلیس امنیت و گمرک شد.

محمد رضوانی‌فر در ادامه به تاثیرات مثبت قانون ساماندهی مبادلات مرزی در حوزه تجارت خارجی تاکید کرد و افزود: در حوزه قانون ساماندهی مبادلات مرزی که در روزهای آینده به قانون تبدیل می‌شود با توجه به اثرگذاری معناداری که این قانون در حوزه تجارت خارجی دارد خواهان تشکیل کارگروه مشترک گمرک و پلیس امنیت اقتصادی هستیم تا بتوانیم ترتیبات پیاده سازی و اجرای این قانون مهم را هرچه سریعتر فراهم کنیم.

دکتر رضوانی فر گفت: همکاری  و همراهی پلیس امنیت اقتصادی و گمرک نقش مهمی در تجارت خارجی به شکل شفاف، ساختارمند و قانونی دارد و سبب رونق اقتصادی کشور می شود.

وی اظهار داشت: به موازات افزایش نظارت پلیس و با ایجاد شفافیت در اقتصاد، امکان حمایت واقعی از تولید داخل، اشتغال، بهبود وضعیت در مناطق محروم و همچنین شرکت های دانش بنیان داخلی بیشتر خواهد شد.

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران با بیان اینکه گمرک در جهت شفافیت بیشتر، به تازگی آمار صادرات نفت و خدمات فنی – مهندسی و برق را نیز به گزارش های آماری خود افزوده است ، اظهار امیدواری کرد: باید همکاری تنگاتنگ پلیس با گمرک در جهت سلامت و شفافیت حوزه تجارت، تداوم یابد چرا که رشد و بالندگی اقتصادی کشور از همین مسیر خواهد گذشت.

رضوانی فر اظهار داشت: همکاری و همراهی های چندماهه اخیر پلیس و گمرک در حوزه سخت افزاری و کنترل های هوشمند، تغییرات معناداری را در هدایت عملیات تجاری به مسیر قانونی، ساختارمند و شفاف موجب شده و این یک سرآغاز نوید بخش است.

براساس این گزارش معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران در این همایش گزارشی از روند افزایشی درآمدهای گمرکی، وضعیت مبادلات تجاری با کشورهای همسایه و فعالیت های تسهیل گرایانه گمرک ارایه داد.

وی با اشاره به تثبیت گمرک به عنوان سومین منبع  پایدار درآمدی دولت، از رشد ۸۱ درصدی درآمد های گمرک از محل حقوق ورودی خبر داد.

نوشته شده توسط:
akhbar

حتما ببینید

تقویت هوشمندسازی سامانه ها و تجهیز گمرکات به ابزارهای کنترلی پیشرفته سبب رونق هر چه بیشتر تجارت می شود

رئیس سازمان توسعه تجارت در نشست مدیران گمرک : رئیس سازمان توسعه تجارت در نشست …