کارت بازرگانی بنگاه‌ها باید در استان محل فعالیت صادر شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین، گفت: استان قزوین بیش از ۳۶۰۰ واحد تولیدی با پروانه دارد؛ اما تعداد کارت‌های بازرگانی استان به ۴۰۰ کارت می‌رسد که زیبنده استان نیست؛ ازاین‌رو باید انگیزه و فرصت‌هایی ایجاد شود تا افراد بیشتری کارت بازرگانی گرفته و حضور در اتاق، جایگاه آن را ارتقا بخشند.

مهدی عبدیان در نشست با خبرنگاران، با اشاره به اینکه فقط در شهرک صنعتی کاسپین، ۳۸ واحد، کارت بازرگانی خود را از اتاق قزوین و ۷۶ واحد از تهران دریافت کرده‌اند، افزود: گردش مالی این واحدهای صنعتی بزرگ که کارت بازرگانی آنها به نام اتاق تهران است، می‌تواند به اقتصاد استان کمک کند و مالیات ارزش‌افزوده و مالیات عملکرد این واحدها اگر در استان قزوین پرداخت شود، موجب رشد اقتصاد استان به‌ویژه در حوزه شهرداری‌ها خواهد شد.

او اظهار کرد: با ایجاد یک واحد صدور کارت بازرگانی مجزا و مشخص در اتاق قزوین، این آمادگی وجود دارد که اگر مدارک متقاضیان کامل باشد، کارت‌های بازرگانی در کمتر از ۲۴ ساعت صادر و تحویل شود.

عبدیان گفت: به دنبال درآمدزایی ارائه خدمات برای اتاق هستیم و در این راستا یک بانک تخصصی در حوزه صادرات و یک صرافی نیز به‌زودی در اتاق راه‌اندازی خواهد شد که کمک فعالان اقتصادی است.

رئیس اتاق قزوین خاطرنشان کرد: صادرات محصولات تولیدی استان در اولویت برنامه‌های اتاق قزوین است؛ در حال حاضر ۸۰ درصد صادرات استان به پنج کشور عراق، چین، امارات، ترکیه و افغانستان بوده و ۵۰ درصد فقط به عراق است و باید دنبال بازارهای جدید صادراتی برای کالاهای ایرانی باشیم

او ادامه داد: تیمی را مشخص کرده‌ایم تا آمار دقیق منطقه‌ای، ملی و جهانی را از کالاهای صادراتی به کشورها استخراج کنند تا در کنار آن ظرفیت تولید و بازارهای هدف را شناسایی و برای آن برنامه‌ریزی کنیم.

عبدیان گفت: در شهریور یا مهرماه امسال قرار است یک هیئت تجاری از عراق به استان سفر کند و در آبان و آذرماه امسال هم نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران در سلیمانیه عراق برگزار خواهد شد.

به عقیده او، اعزام هیات‌های تجاری باید هدفمند و با برنامه‌ریزی صورت گیرد و کسانی به این سفرها بروند کهشان صنعت ما را حفظ کنند و اهل کار باشند تا سفر آن‌ها نتایج و دستاوردهای مثبتی به همراه داشته باشد.

رئیس اتاق قزوین، همچنین از فعال شدن واحد بانوان در این اتاق خبر داد و افزود: پیش از انتخابات این دوره متعهد شدیم برای بانوان فرهیخته فضایی مهیا شود که این وعده را عملی کردیم و با تعیین خانم غفوری به‌عنوان مشاور بانوان توانستیم اتاق فکر بانوان فعال اقتصادی استان را در اتاق راه‌اندازی کنیم.

عبدیان اظهار کرد: در استان قزوین شخصیت‌های بزرگی در عرصه اقتصادی، بازرگانی، تجاری، صادراتی و تولیدی داریم که ظرفیت‌های ارزشمندی هستند که می‌توانند در امور ملی به ما کمک کنند و در حال حاضر موضوعات مهمی داریم که برخی استانی و برخی ملی است و در شورای گفتگوی می‌توانیم آنها را مطرح کرده و برای آن راهکار ارائه کنیم.

رئیس اتاق قزوین در خصوص کمیسیون‌های اتاق نیز گفت: کمیسیون‌های تخصصی یکی از بازوهای اتاق بازرگانی محسوب می‌شود که در این راستا تاکنون شش کمیسیون تخصصی و یک کمیته راه‌اندازی و برای هرکدام از آنها نیروی ثابتی از همین مجموعه تعیین شده تا کارها با نظم خوبی دنبال شود.

حتما ببینید

استفاده از بازار سرمایه برای تأمین مالی پروژه های لرستان ضروری است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد در تشریح روش‌های تأمین مالی، گفت: طی …