اتاق های بازرگانی باید زمینه توسعه اقتصادی را فراهم کنند

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین جمیلی ظهر پنجشنبه در سومین نشست هم‌اندیشی  شورای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی منطقه شمال غرب کشور، بر تقویت تعامل بین دولت و بخشی خصوصی تأکید کرد و افزود: در حال حاضر کشور و اقتصاد در شرایط حساسی است و نگاه دولت برای حل مشکلات است.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: برای رفع مشکلات در بخش اقتصادی باید نمایندگان اتاق بازرگانی با استانداران استان‌های شمال غرب چنین نشستی را داشته باشند و برای حل مشکلات برنامه‌ریزی کنند.

جمیلی تأکید کرد: برای اینکه نگاه توسعه‌ای به منطقه شمال غرب محقق شود باید به اتاق‌های بازرگانی به‌عنوان شتاب‌دهنده نگاه شود و استانداران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و روسای اتاق بازرگانی منطقه شمال غرب هماهنگی  و همکاری خود را افزایش دهند.

وی افزود: اگر به دنبال کارآمدی اقتصاد هستیم باید به بخش خصوصی اعتماد کرده و تصدی‌گری واحدهایی که به‌دست دولت با اشکال انجام می‌شود، به بخش خصوصی واگذار شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان ابراز کرد: برای اینکه ایران به سرنوشت کشورهایی همچون شوروی، زیمباوه، یونان و ونزوئلا دچار نشود باید نظام اقتصادی خود را تغییر دهد. 

جمیلی گفت: باید ایران مسیر پویایی که کشورهایی همچون ترکیه، سنگاپور و گرجستان طی کرده‌اند، را طی کنند تا بتواند از تلاطم  و این بحران خارج شود.

وی تصریح کرد: بخش خصوصی باید مشکلات را به خوبی رفع کرده تا مسیر پویایی را طی کند.

حتما ببینید

استعفای دسته جمعی در اتاق بازرگانی زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، ۵ عضو از ۱۵ عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی …