کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی لرستان دچار انفعال شده‌اند

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد زیویار امروز یک‌شنبه در اولین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی لرستان در سال جاری، با بیان اینکه با توجه به اهمیت موضوع، لازم است جلسات این کارگروه بیشتر برگزار شود، اظهار داشت: صادرات غیرنفتی یکی از پایه‌های اساسی مدیریت در استان است.

وی عملکرد صادرات غیرنفتی استان را در یک سال و نیم گذشته مثبت ارزیابی کرد و افزود: این عملکرد قابل مقایسه با چهار تا پنج سال گذشته نیست و حاصل همراهی دستگاه‌های متولی است و باید استمرار و ارتقا داشته باشد.

استاندار لرستان با تاکید بر راه‌اندازی پایانه صادراتی استان گفت: فعال شدن کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی که بنا به دلایل مختلف دچار انفعال شده‌اند باید مد نظر قرار گیرد و تعامل میان دولت و بخش خصوصی در استان بیش از پیش باشد.

زیویار با تاکید بر اینکه هرگونه الزام و اجباری که امکان آن در استان فراهم است لحاظ شود تا صادرات کالا از گمرک لرستان رونق یابد، گفت: در این زمینه برای تأمین زیرساخت‌ها اقدامات و همکاری‌های لازم، صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های کشاورزی، دامی، صنعتی و معدنی استان با همکاری اتاق بازرگانی تحقق یابد تاکید کرد: کمیته پایش صادرات استان با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط تشکیل شود.

استاندار لرستان افزود: برای معرفی ظرفیت‌های صادراتی لرستان و حضور تولیدکنندگان استان در نمایشگاه‌های عراق، روسیه، بلاروس تقاضاهایی وجود دارد که مذاکرات بین دو بخش صورت گرفته و آمادگی حضور در این نمایشگاه‌ها وجود دارد.

حتما ببینید

توسعه پایدار کردستان با هم افزایی و حرکت میسر خواهد شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر عبدالملکی عصر امروز در همایش فرصت‌های سرمایه گذاری توت …