اتمام فرآیند جذب و صدور کارت کارگزاری ۶۶۳ نفر از پذیرفته شدگان / تحسین از کسب رتبه های برتر گمرکات در جشنواره شهید رجایی 

در حضور رییس کل گمرک و در نشست کاری معاونین و مدیران کل ستادی مطرح شد

معاون وزیر و رییس کل گمرک ایران ضمن تقدیر از کسب رتبه دوم گمرک در جشنواره شهید رجایی در بین دستگاه های مالی و اقتصادی کشور گفت :  در گمرکات کلیدی در ۸ استان در جشنواره شهید رجایی اول شدیم و در شاخص های اختصاصی در مجموع امتیاز قابل توجهی کسب کردیم که این امر درخور تقدیر و تحسین است.

کد خبر:
۱۱۰۱۴۰۲۲۲۰

زمان انتشار:
۱ مهر ۱۴۰۲ – ۱۹:۵۲ بعد از ظهر

۵۵ بازدید

دکتر رضوانی فر که در نشست کاری معاونین و مدیران کل ستادی سخن می گفت با بیان این مطلب افزود :

جشنواره شهید رجایی از اهمیت بسزایی برخوردار است چرا که کسب موفقیت در این حوزه نشان دهنده پویایی دستگاه ها است .

وی در ادامه همکاری معاونت ها را در ایفای شاخص ها و کسب امتیاز لازم موثر برشمرد و خواستار تداوم این همکاری ها شد.

رییس کل گمرک در بخشی دیگر از دستور کار این نشست، صدور دستورالعمل های هدفمند را جریان ساز و تسهیل کننده فرآیندها و برنامه های کاری سازمان دانست و خواستار همکاری معاونت ها و ادارات ذیربط در تدوین شیوه نامه ها و دستور العمل ها شد.

در این جلسه مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات با تشریح شاخص های عمومی و اختصاصی، گزارشی از زحمات همکاران و چگونگی کسب نمرات در شاخص های مورد نظر در جشنواره شهید رجایی ارایه کرد که بر اساس آن جمع نمرات شاخص ها در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل با افزایش روبرو شده است. وی همچنین در خصوص میز خدمت نیز از کسب رتبه نخست توسط گمرک در بین سازمان های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی خبر داد که نشان از توجه و اهتمام گمرک ایران در پاسخگویی به ارباب رجوع می باشد.

در این نشست پس از ارائه گزارش مدیرکل دفتر آموزش، تحقیقات و ظرفیت سازی از آخرین وضعیت پذیرش آزمون کارگزاری سال ۱۴۰۱ گمرک اعلام شد که مجوز فعالیت ۶۶۳ نفر تاکنون نهایی گردیده است.

در ادامه این نشست رییس کل گمرک پس از ارایه گزارش مدیرکل دفتر آموزش، تحقیقات و ظرفیت سازی از آخرین وضعیت پذیرش آزمون کارگزاری سال ۱۴۰۱ گمرک ، در رابطه با نحوه برگزاری آزمون در سال آینده نیز نکاتی را متذکر شد و در خصوص منابع آزمون و طراحی سوالات خواستار اتخاذ تدابیر لازم گردید ،  به گونه ای که آزمون با رعایت بالاترین استانداردها و در سلامت کامل برگزار شود.

ساماندهی و نظارت بر بخشنامه ها و مقررات مرتبط با محیط کسب و کار و تکلیف دستگاه های اجرایی مبنی بر ثبت و انتشار هرگونه مقررات در پایگاه اطلاع رسانی دولت از دیگر موارد مطروحه در این نشست بود. رضوانی فر در این زمینه تاکید کرد بخشنامه های موثر در فعالیت های تجاری صادره گمرک می بایست قبل از ابلاغ در پایگاه اطلاع رسانی قوانین و مقررات مرتبط با محیط کسب و کار بارگذاری و ثبت شود .

در این نشست همچنین در خصوص بیمه ترانزیت و سهم درآمد ترانزیت از محل بحث و تبادل نظر شد
و معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک گزارشی از بندهای قرارداد بیمه تکمیلی در سال گذشته ارایه کرد .

این گزارش می افزاید در این قسمت از دستور جلسه در خصوص نحوه انعقاد قرارداد گمرک در خصوص بیمه تکمیلی و بیمه ترانزیت بحث و تبادل نظر و اتخاذ تصمیم شد. رییس کل گمرک با بیان اینکه اولویت در موضوع بیمه تکمیلی، رضایت کارکنان است بر افزایش و ارتقای سطح ارایه تسهیلات رفاهی و درمانی و همزمان با عدم کاهش تعهدات و عدم افزایش سهم حق بیمه پرسنل تاکید کرد تا بدین شکل از زحمات همکاران گمرک ایران قدردانی گردد.

بنابراین گزارش در این نشست معاونین و جمعی از مدیران کل ستادی در حضور رییس کل گمرک آخرین گزارش خود را در حوزه های کاری خود ارایه دادند و در پایان در خصوص برخی مسایل بحث و تصمیم گیری شد.

نوشته شده توسط:
akhbar

حتما ببینید

اعمال فوق العاده خاص برای کارکنان گمرک و اصلاح ساختار و ارتقای پست های سازمانی

در دیدار معاون رئیس جمهور با رئیس کل گمرک ایران بررسی شد: معاون رئیس جمهور …