ارگاه آموزشی فرایند اجرایی مدیریت دانش گمرک برگزار شد

برای اولین بار

اولین کارگاه آموزشی فرآیند اجرایی مدیریت دانش گمرک با حضور اعضای کمیته راهبری و سفیران دانش در ۲ بخش حضوری و مجازی برگزار شد.

کد خبر:
۱۱۰۱۴۰۱۶۶۱

زمان انتشار:
۱۶ اسفند ۱۴۰۱ – ۱۷:۱۰ بعد از ظهر

۲ بازدید

به گزارش روابط عمومی گمرک ایران در این کارگاه آموزشی ۲ روزه که در سالن همایش های گمرک در تهران برگزار می شود، محورها و فرایند مدیریت دانش گمرک از جمله، آموزش مبانی و مفاهیم مدیریت دانش، تبیین نظام نامه مدیریت دانش، آموزش ابزارها و تکنیک های مدیریت دانش تبیین گردید.
فاطمه اعتماد مقدم سرپرست مرکز آموزش، تحقیقات و ظرفیت سازی گمرک در ابتدای این همایش به تکلیف قانونی گمرک ایران در پیاده سازی نظام مدیریت دانش اشاره کرد و به تبیین فازهای این پروژه پرداخت.

اعتماد مقدم، ایجاد و راهبری تیم ها و نقش ها، تدوین نقشه راه، تدوین ساختار دانش در حوزه گمرکی، آموزش و پیاده سازی، نصب و اجرای نرم افزار مدیریت دانش از جمله فازهای استقرار این پروژه است.
وی افزود: در این همایش اعضای کمیته راهبری و سفرای دانش ادارات ستادی در آن بصورت حضوری و سفرای دانش در گمرکات اجرایی بصورت برخط حضور دارند.

براساس این گزارش، پیچیدگی وظایف شغلی و تخصصی بودن کار گمرک در رویارویی با چالش های دو گانه امنیت و تسهیل و حصول اطمینان از رعایت مقررات گمرکی، تشریفات و کنترل های گمرکی نیازمند تبادل داده ها واطلاعات و مدیریت دانش گمرکی است.
این گزارش با اشاره به الزامات بکارگیری شبکه مدیریت دانش گمرک، می افزاید: تغییرات عمده در محیط پیچیده زنجیره تجارت بین الملل که به سرعت بر اساس رشد ادراک جامعه تجاری در حال تکامل است، توجه ویژه به مدیریت دانش و شبکه دانش گمرکی را جهت مواجهه با چالش های پیش رو را بیش از پیش ضروری می داند.

براساس این‌ گزارش، ایجاد روش های تولید، اشتراک و بکارگیری دانش با برقراری ارتباط و مشاوره و همکاری بین ذینفعان و ادارات گمرک برای تبادل داده ها و اطلاعات هدفمند برای رسیدن به یک تعادل رضایت بخش بین امنیت زنجیره تجارت و تسهیل تجاری، بسیار حیاتی است.

شایان ذکر است، رعایت استانداردهای امنیت و تسهیل سازمان جهانی گمرک که در سه رکن (گمرک با گمرک/گمرک با تجارت/گمرک با سازمانهای همجوار) مورد توجه قرار گرفته است، با ایجاد شبکه دانش گمرکی میسر خواهد بود

نوشته شده توسط:
akhbar

حتما ببینید

اعمال فوق العاده خاص برای کارکنان گمرک و اصلاح ساختار و ارتقای پست های سازمانی

در دیدار معاون رئیس جمهور با رئیس کل گمرک ایران بررسی شد: معاون رئیس جمهور …