اعضای هیات نمایندگان اتاق ایران خواستار حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، اولین نشست هیأت نمایندگان اتاق ایران در دوره نهم به موضوع الزام حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی از اقتصاد ایران اختصاص پیدا کرد.

در اولین نشست هیأت نمایندگان اتاق ایران در دوره نهم که به میزبانی مشهد مقدس برگزار شد، موضوع حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از اقتصاد مطرح شد که اعضا با انتشار بیانیه‌ای، خواستار حذف این نرخ ارز از اقتصاد شدند.

اعضای هیأت نمایندگان که در سالن همایش‌های صداوسیمای مشهد گرد هم جمع شده بودند ضمن تاکید بر آسیب‌های جدی اقتصادی ناشی از اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کالاهای اساسی، خواستار حذف آن شدند.

ضرورت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی

در این نشست منیره امیرخانلو، سرپرست معاونت اقتصادی اتاق ایران گزارشی از لزوم حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی از اقتصاد ایران ارائه داد.

بر اساس اظهارات وی چهار دلیل عمده برای حذف این حمایت ارزی مطرح است. وی دلیل اصلی اعطای ارز ۴۲۰۰ تومانی را تلاش دولت برای کنترل تورم عنوان کرد که این هدف محقق نشد. امیرخانلو ادامه داد: در این دوره کالاهای اساسی حدود ۵۳ درصد تورم را تجربه کرد که بیانگر عدم موفقیت اجرای این سیاست بود.

سرپرست معاونت اقتصادی اتاق ایران، همچنین انحراف منابع ارزی و گسترش فساد و رانت‌جویی، تضعیف تولید ملی و افزایش احتمال کسری و تهدید پایداری مالی بودجه در صورت تداوم اجرای این سیاست را به عنوان دلایل ضرورت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی عنوان کرد.

پس از این گزارش، بیانیه اتاق ایران در این زمینه به رأی گذاشته شد که کلیات آن مبنی بر ضرورت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از اقتصاد ایران با ۸۷ درصد آرا تصویب شد اما مقرر شد تا در جزئیات این بیانیه اصلاحاتی صورت گیرد (که شامل حذف بند ۷ و اصلاح بند ۲ می‌شود) و پس از آن انتشار یابد.

حتما ببینید

استعفای دسته جمعی در اتاق بازرگانی زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، ۵ عضو از ۱۵ عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی …