ایران مهمترین شریک تجاری عراق است/ لزوم توجه به مرز پرویزخان

به گزارش خبرنگار مهر، یاسین رحیم فرج عصر امروز درنشستی با هیئت بازرگانی اعزامی از استان سلیمانیه عراق که با موضوع گسترش مبادلات اقتصادی میان استان کرمانشاه و سلیمانیه در استانداری کرمانشاه برگزار شد، سفر به استان کرمانشاه را در زمینه توافقات اقتصادی بسیار خوب بررسی کرد و اظهار داشت: در این سفر هیئتی از سلیمانیه و گرمیان به این استان آمدند که بهترین هیئت در زمینه تبادلات تجاری با ایران هستند.

وی با بیان اینکه هدف از این سفر این است که تجار و بازرگانان ما بتوانند همتایان خود را در استان ببینند و تحرکی در روابط اقتصادی به وجود آورند، افزود: اتاق بازرگانی به دور از مسائل سیاسی به دنبال توسعه روابط اقتصادی دو کشور هستیم.

نایب رئیس اتاق بازرگانی سلیمانیه عراق بیان کرد: باید بیشتر فعالیت‌ها را در راستای خدمات به ملت در دو کشور مد نظر داشته باشد و ایران از مهم‌ترین شرکای تجاری کشور عراق است.

وی تصریح کرد: تامین نیازمندی‌ها تنها فشاری است که در حال حاضر بر مردم اقلیم وارد است و ما نیز در تامین نیازمندیهای مردم خود را ملزم به تامین آنها می کنیم.

رحیم فرج در بخش دیگری از سخنانش به مسائل و مشکلات مرز پرویز خان اشاره کرد و گفت: با همکاری مشترک و همفکری باید همه این مشکلات را مرتفع کنیم.

وی ادامه داد: مرز پرویز خان بیش از آنکه برای اقلیم کردستان اهمیت دارد برای ایران با اهمیت است چرا که مرزی است که دو بخش عربی و کوردی عراق با جمهوری اسلامی رابطه نزدیک دارند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی سلیمانیه افزود: همانطور که در جلساتی که در خصوص بحث سرمایه گذاری داشتیم قرار شد کسانی که از اقلیم در ایران سرمایه گذاری کنند هیچ تفاوتی با یک ایرانی نداشته باشند و تسهیلات لازم در اختیار آنها قرار بگیرد و همینطور به عکس برای سرمایه گذاران ایرانی در اقلیم هم همین امر محقق شود.

وی از سفر قریب الوقوع استاندار سلیمانیه عراق به کرمانشاه خبر داد و یادآور شد: با این نشست ها شاهد گسترش روابط اقتصادی این ۲ استان باشیم.

حتما ببینید

استعفای دسته جمعی در اتاق بازرگانی زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، ۵ عضو از ۱۵ عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی …