باید از هر فرصتی برای رفع مشکل کشور استفاده کرد

به گزارش خبرنگار مهر، صادق نجفی ظهر امروز در بیست و چهارمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور در تبریز گفت: برای رسیدن به این هدف باید ارتباطات خارجی خود را با کشورهای دیگر به ویژه ترکیه توسعه دهیم چرا که دشمن با تمام توان خود علیه ما در حال کار است.

وی افزود: در وزارت امورخارجه دکتر انصاری در حال پیگیری دیپلماسی اقتصادی به نفع کشورمان هستند و با جلسات مرتب و ماهانه خود این موضوعات را ساماندهی می کنند.

نجفی اظهار داشت: نمی شود تمام تولیدات خودمان را ارزان صادر کنیم و در داخل مشکل داشته باشیم.

وی گفت: هم اکنون ورود مرز نشینان خارجی به کشورمان در مدتی که با مشکلات اقتصادی روبرو هستیم دو برابر شده است.

مشاور و دستیار ویژه وزیر صمت ادامه داد: امسال در هشت ماه گذشته ۳۰ میلیارد دلار صادارت داشتیم که نسبت به سال قبل ۱۳.۳ درصد افزایش نشان می دهد و ۵۶.۷ درصد ان مربوط به کالاهای غیر نفتی است که بخش خصوصی در ان نقش اساسی ایفا کرده است.

نجفی بر فعال شدن رایزنان بازرگانی کشورمان درسفارت خانه ها تاکید کرد و گفت: به دنبال توسعه مراکز مبادله ای با کشورهایی چون آلمان، ترکیه، کره ، ژاپن، ارمنستان و برخی دیگر از کشورهای هدفیم.

وی افزود: به همین منظور اقداماتی هم در حوزه انتقال تکنولوژی ، ایجاد آشنایی با شرایط و زمینه های سرمایه گذاری از طریق مرکز پژوهش اتاق ایران در دست اقدام است.

نجفی ضمن ابراز مخالفت با تخصصی شدن گمرکات در شرایط فعلی کشور گفت: از همه توان خودمان برای صادرات باید بهره بگیریم و حتی باید کولبران را هم وارد این عرصه کرد.

وی اضافه کرد: اکنون زمان متهم کردن یکدیگر نیست و هر کس هر کاری که بلد است باید انجام دهد وگرنه خیانت کرده است.

مشاور و دستیار ویژه وزیر صمت مچنین نظارت بر صدور کارت های بازرگانی را ضروری دانست و گفت: با نظارت دقیق بر این مسئله جلوی اتهامات از طریق افرادی که انگشت شمارند گرفته می شود.

نجفی در بخش دیگری از سخنان خود بر پیگیری احداث کارخانه تولید مس کاتدی در استان و راه اندازی مجتمع نفلین سینیت سراب از سوی وزیر صمت اشاره کرد و گفت: برنامه هایی نیز در حوزه کشاورزی در دست انجام است و نتایج آن به زودی مشخص می شود.

حتما ببینید

استعفای دسته جمعی در اتاق بازرگانی زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، ۵ عضو از ۱۵ عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی …