بخشنامه های متناقض بلای جان صادرات/ لزوم اصلاح سیاستگذاری صادراتی

بهروز محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر همزمان با فرارسیدن ۲۹ مهرماه روز ملی صادرات، اظهار داشت: چنانچه به دنبال آن هستیم که صادرات کشور به نقطه مطلوبی برسد، باید سیاست گذاری کنونی در حوزه صادرات مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرد، در غیر این صورت نمی توان انتظار داشت صادرات توسعه یابد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران افزود: در شرایط کنونی که با اقدامات دشمن در تحریم قرار داریم، نباید در داخل نیز به نحوی عمل شود که مشکلات گسترش یابد، در حقیقت تحریم های داخلی ما بخشنامه هایی هستند که هر روز صادر شده و با یکدیگر در تناقض هستند و تولیدکنندگان و صادرکنندگان را دچار بلاتکلیفی کرده و با مشکلات بیشتر روبرو می سازد.

محمدی بیان کرد: معتقدم که می توانیم تحریم ها را با برنامه ریزی بی اثر کنیم و در رابطه با مشکلات و موانعی که در داخل کشور روند صادرات را مختل می کند، بایستی یک راهبرد اصولی و صحیح اندیشیده شود تا حوزه صادرات کشور فرصت تنفس و عرض اندام پیدا کند، قطعا رونق صادرات بخش مهمی از مشکلات اقتصادی را رفع خواهد کرد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران که از فعالان صنعتی استان مرکزی نیز هست، در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به ظرفیت های این استان در حوزه صادرات به عنوان یکی از قطب های صنعت کشور، خاطرنشان ساخت: چنانچه در حوزه صادرات بتوان یک اقدام اصولی برای برداشتن موانع و مشکلات موجود انجام داد، میزان صادرات استان هایی همچون مرکزی می تواند دو برابر شود و دیگر دستیابی به افق یک میلیارد دلاری صادرات در استان یک هدف دشوار نخواهد بود.

وی تصریح کرد: بازنگری در سیاست گذاری های نادرست در حوزه صادرات کشور، می تواند راه نجات تولید، اقتصاد و صنعت باشد و ضروری است که مسئولان به این مقوله به عنوان یک امر حیاتی برای اقتصاد کشور توجه نشان دهند.

حتما ببینید

استعفای دسته جمعی در اتاق بازرگانی زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، ۵ عضو از ۱۵ عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی …