بخش کشاورزی بیشترین ارزش را در توسعه صادرات غیر نفتی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، احمدعلی کی خواه ظهر امروز در بیست و چهارمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور در تبریز افزود: دارندگان نفت از آن به عنوان سرمایه استفاده می کنند اما ما تنها مصرف کننده ان شده ایم و صندوق ذخیره درآمدهای نفتی کشور زیاد موفق نبوده است.

وی با انتقاد از حمایت های سرمایه ای در برخی بخش های صنعتی نظیر خودروسازی گفت: اگر مدیریت مناسب سرمایه ها صورت می گرفت شاید هزینه ان همه پول در بخش فرش می توانست امروز راهگشای ما در مشکلات اقتصادی باشد.

کی خواه ضرورت توجه وزارت اقتصاد به تمام زیر بخش های صنعتی به عنوان موتور اقتصادی کشور را ضروری دانست و افزود: در حال حاضر مشکل اکثر واحدهای صنعتی کشورمان کمبود نقدینگی در گردش و موانع داخلی صادرات است.

وی در ادامه گفت: چهار دهه قیمت ارز در کشورمان به بهانه حمایت از تولید پایین نگه داشته شده است و این بخش کشاورزی کشورمان را دچار زیان هنگفتی کرده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: متاسفانه در واگذاری هایمان به بخش خصوصی نیز دچار مشکلیم و به جای توجه به اهلیت فرد تنها به سرمایه او توجه می شود و در این بین سوال اینجاست که دستگاه های نظارتی خود خارج از قاعده و قانون عمل می کنند.

کی خواه با تاکید بر اینکه توسعه در ایران به صورت سنتی و غیرعلمی اداره می شود افزود: کشاورز ایرانی چرا باید گندم خود را به قیمت یک هزار و ۴۷۰ تومان به دولت بفروشد در حالیکه دولتمان همین گندم را با قیمت بین المللی سه هزار تومان از خارج خریداری می کند.

وی در پایان گفت: نباید به بهانه حمایت از حقوق مصرف کننده هزینه ها از جیب کشاورز ایرانی بپردازیم.

حتما ببینید

استعفای دسته جمعی در اتاق بازرگانی زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، ۵ عضو از ۱۵ عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی …